[cat] El següent treball té com a objectiu presentar una proposta d’itinerari didàctic
en els nuclis de Pollença i el Port de Pollença adreçat als alumnes de tercer
d’ESO sobre els sectors econòmics. El que es vol aconseguir és observar la
reconversió de l’activitat econòmica inicialment des d’una escala autonòmica
(Balears), per després incidir a una escala més local dins un municipi costaner
on predominen tots els sectors (en distint pes) i està molt marcat pel turisme. El
plantejament està dividit en tres parts: previ a l’itinerari, el mateix itinerari i
posterior a aquest. Metodològicament, els alumnes esdevindran els principals
protagonistes del seu procés d’aprenentatge-ensenyament, pensat per poder
treballar de forma cooperativa, amb la major inclusió possible i mostrant major
autonomia i creativitat per arribar als objectius plantejats d’una forma
significativa i vivencial.
[eng] The following paper aims to present a didactic proposal in the centre of both
Pollença and Port de Pollença, addressed to third year of secondary education
students. The main objective of this work is to observe the reconversion of the
economic activity starting from a regional scale (Balearic Islands), and then,
highlighting a more coastal area where all sectors prevail (in different weights),
and greatly influenced by tourism. The approach is divided into three parts:
before the itinerary, the itinerary itself and after it. Methodologically, this
proposal is designed so that students are the main protagonists of their
learning-teaching process, work cooperatively within an inclusive environment,
and they positively develop their autonomy and creative skills to achieve the
goals set in a meaningful and experiential way.