[cat] En aquest treball de final de màster es presenta una proposta didàctica dirigida
a l’alumnat de 2n d’Educació Secundària Obligatòria per treballar les tipologies
textuals, concretament la narració, la descripció i l’argumentació, a través de la
interdisciplinarietat i d’una metodologia activa i innovadora. A la vegada que es
treballin aquestes tipologies els alumnes tindran l’oportunitat de treballar també
la seva intel·ligència emocional i millorar d’aquesta manera el seu autoconcepte
i, per conseqüent, augmentar la pròpia autoestima. Aquesta proposta didàctica
va acompanyada d’una investigació sobre les tipologies textuals, l’autoconcepte,
les teories explícites de la intel·ligència, la intel·ligència i educació emocional i el
test per avaluar l’autoconcepte AF-5, així com del material necessari per poderla portar a terme.
[eng] This master’s thesis presents a didactic proposal addressed to 2nd of ESO to
teach the different kind of textual typologies, specifically narration, description
and argumentation, through an active and innovative methodology. While
working these textual typologies, the students will have also the chance to work
on their emotional intelligence and improve it from their self-concept so they can
improve their self-esteem. This didactic proposal goes with a research of textual
typologies, emotional intelligence and education, and the AF-5 test to evaluate
the self-concept, just as the necessary material to accomplish the proposal.