[cat] La gestió de les emocions ha esdevingut, avui en dia, un tema d'especial importància en
l'àmbit social. Els recursos i les eines per treballar-la són cada cop més nombrosos així
com les persones interessades en la matèria. És per això que resulta important que la
gestió emocional s'iniciï en una edat primerenca, per tal que els individus vagin adquirint
les eines necessàries per a una bona gestió emocional al llarg de la seva vida des de ben
petits. Tot i que ja s'està abordant d'una manera activa en les etapes d'educació infantil i
primària, a l'etapa d'educació secundària segueix sense ser un tema prioritari. És
precisament per aquest motiu que aquest Treball de Final de Màster pretén elaborar una
proposta per a treballar la gestió emocional a l'aula amb alumnes de 2n d'ESO.
Per treballar tot l'esmentat anteriorment s'ha dissenyat un pla d'acció tutorial que
s'emmarca en l'educació emocional i que contempla tres grans blocs. El primer és el bloc
per treballar l'autoestima així com el coneixement d'un mateix amb l'objectiu últim de
consolidar el benestar personal a través de l'estima i acceptació d'un mateix. El segon
bloc va enfocat a treballar l'ansietat i l'angoixa per donar pautes a l'alumnat per saber
frenar i relativitzar aquestes emocions en determinades situacions. I, el tercer bloc va
destinat a l'afrontament de la ira i la frustració, en comportar una bona gestió d'aquestes
emocions, la millora del benestar personal així com les relacions amb els altres. Totes les
emocions es treballaran mitjançant la reflexió i dinàmiques més pràctiques amb l'objectiu
d'aproximar l'alumnat al camp de les emocions i tot el que aquesta dimensió engloba.