Les emocions a l'aula. Disseny d'un pla d'acció tutorial per al segon curs d'educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Mercadal Salort, Laura
dc.contributor.author Moll Pascual, Gemma
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T08:44:43Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157836
dc.description.abstract [cat] La gestió de les emocions ha esdevingut, avui en dia, un tema d'especial importància en l'àmbit social. Els recursos i les eines per treballar-la són cada cop més nombrosos així com les persones interessades en la matèria. És per això que resulta important que la gestió emocional s'iniciï en una edat primerenca, per tal que els individus vagin adquirint les eines necessàries per a una bona gestió emocional al llarg de la seva vida des de ben petits. Tot i que ja s'està abordant d'una manera activa en les etapes d'educació infantil i primària, a l'etapa d'educació secundària segueix sense ser un tema prioritari. És precisament per aquest motiu que aquest Treball de Final de Màster pretén elaborar una proposta per a treballar la gestió emocional a l'aula amb alumnes de 2n d'ESO. Per treballar tot l'esmentat anteriorment s'ha dissenyat un pla d'acció tutorial que s'emmarca en l'educació emocional i que contempla tres grans blocs. El primer és el bloc per treballar l'autoestima així com el coneixement d'un mateix amb l'objectiu últim de consolidar el benestar personal a través de l'estima i acceptació d'un mateix. El segon bloc va enfocat a treballar l'ansietat i l'angoixa per donar pautes a l'alumnat per saber frenar i relativitzar aquestes emocions en determinades situacions. I, el tercer bloc va destinat a l'afrontament de la ira i la frustració, en comportar una bona gestió d'aquestes emocions, la millora del benestar personal així com les relacions amb els altres. Totes les emocions es treballaran mitjançant la reflexió i dinàmiques més pràctiques amb l'objectiu d'aproximar l'alumnat al camp de les emocions i tot el que aquesta dimensió engloba. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other educació emocional ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other adolescència ca
dc.subject.other pla d'acció tutorial ca
dc.subject.other competències ca
dc.title Les emocions a l'aula. Disseny d'un pla d'acció tutorial per al segon curs d'educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:38Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics