L’observació entre iguals com a eina de formació del professorat

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Carretero Pizá, Juan
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T10:35:31Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157862
dc.description.abstract [cat] En el present treball de fi de màster es realitza una proposta per usar el procés d’observació i feedback entre iguals (en endavant OFEI) com a estratègia d’anàlisi contextualitzada de la tasca docent, i com a eina de formació permanent del professorat. En els primers apartats del document es farà un recull de la literatura en relació amb els processos d’observació de la tasca docent. A partir del repàs d’aquesta informació es proposarà un programa d’OFEI, el qual persegueix: l’enriquiment a curt, mitjà i llarg termini de la tasca docent; el foment de dinàmiques col·laboratives i reflexives entre els membres del claustre; i, en última instància, una millora de la qualitat de l’ensenyament amb el potencial de donar resposta a les necessitats i reptes que deriven de la realitat específica de cada centre educatiu. En aquest programa es proposa que el Departament d’Orientació, complint amb la seva funció de suport en els processos d’ensenyament i aprenentatge als centres educatius, jugui un paper destacat en el grup impulsor del procés d’OFEI. Derivat d’això, es descriurà com els membres d’aquest departament -comptant amb la col·laboració de la resta del grup impulsortendrien una responsabilitat destacada en la dinamització, el seguiment, l’acompanyament i l’avaluació del procés al llarg del programa. ca
dc.description.abstract [eng] This master thesis elaborates a proposal on how to use the process of peer observation and feedback as a contextualized strategy to analyse teaching, and as a tool to promote the Continuing Professional Development of teachers. In the first sections of this document, a review of the literature on teaching observation will be made. After analysing this literature, a program based on peer observation and feedback will be drawn, a program aimed at: enriching teaching in a short, medium and long term; promoting col·laborative and reflexive dynamics among teachers; and, lastly, improving teaching quality throughout a process with the potential to address the needs and challenges that each educational institution may face as a result of its particular reality. In this program it is proposed that the Guidance Department, given its responsibility towards the counselling regarding teaching and learning processes, plays a central role within a team that will seek to promote the process of peer observation and feedback within the institution. Therefore, it will be described in this document how the teachers from this department -in collaboration with the rest of this team- would be particularly committed towards the promotion, monitoring, facilitation and evaluation of the program along its application. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other observació i feedback entre iguals ca
dc.subject.other formació permanent ca
dc.subject.other desenvolupament professional ca
dc.subject.other col·laboració docent ca
dc.subject.other pràctica reflexiva ca
dc.subject.other peer observation and feedback ca
dc.subject.other Continuing Professional Development ca
dc.subject.other professional development ca
dc.subject.other teacher collaboration ca
dc.subject.other reflective practice ca
dc.title L’observació entre iguals com a eina de formació del professorat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:46Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics