[cat] Un dels majors reptes al que s’enfronten els docents és els de proporcionar un
aprenentatge significatiu. Un aprenentatge significatiu estimula la motivació
dels alumnes i contextualitza els elements teòrics del currículum, proporcionant
eines i treballant competències que seran útils per a la vida acadèmica i
professional de l’alumnat. A més, també els ajuda a plantejar-se les
implicacions que tenen els elements treballats a classe pel que fa a la societat,
ajudant al seu pas cap a membres actius i crítics en el seu futur. Tenint en
compte aquest context i la necessitat de dur a terme un aprenentatge
significatiu que sigui motivador per l’alumnat, l’objectiu d’aquest treball és el de
desenvolupar propostes didàctiques per cada una de les Unitats didàctiques del
currículum de tercer de la ESO de l’assignatura de Biologia i Geologia. Per
assolir aquest objectiu totes les activitats desenvolupades s’han adaptat a una
professió. D’aquesta manera, aquest treball demostra la possibilitat de generar
contingut per a tot un curs escolar basat en l’aprenentatge significatiu i amb una
metodologia constructivista.