Els beneficis de la intel·ligència emocional a les aules. Proposta d'un programa d'educació emocional per l'alumnat de primer de secundària

Show simple item record

dc.contributor Canal Chavero, Juan Antonio
dc.contributor.author Foguer Morales, Rocío
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T12:29:32Z
dc.date.available 2022-02-22T12:29:32Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157895
dc.description.abstract [cat] Actualment, els processos de selecció de personal en el món laboral donen cada vegada més rellevància a les competències emocionals dels candidats i no tant als coneixements acadèmics (Bisquerra Alzina & Pérez Escoda, 2007). De fet, l’estudi de les emocions s’ha convertit en el centre de les investigacions en molts d’àmbits, com és el de l’educació (Fernández Berrocal et al., 2017). Cada vegada són més els estudis que relacionen positivament la intel·ligència emocional dels alumnes amb l’obtenció de grans beneficis en diferents àmbits socials i emocionals que contribueixen al desenvolupament integral dels alumnes (Fragoso, 2015). El present treball pretén realitzar una revisió bibliogràfica sobre la intel·ligència i educació emocional junt amb la rellevància que presenta avui dia en l’àmbit educatiu. En aquest aspecte, es resumeixen els resultats de diferents estudis que evidencien els efectes positius del desenvolupament de la intel·ligència emocional en la convivència a l’aula, rendiment acadèmic, disminució dels estats depressius entre els alumnes, etc. També, aquest treball presenta la proposta d’un programa d’educació emocional per tots aquells centres educatius interessats en el desenvolupament de la intel·ligència emocional dels seus alumnes. Concretament, es tracta d’un programa destinat a l’alumnat de 1r de secundària. La vulnerabilitat d’aquests alumnes junt amb el canvi d’etapa que han d’assumir, els converteixen en alumnes idonis per iniciar un programa emocional i contribuir en la seva adaptació i benestar al centre educatiu. El programa compta amb una explicació detallada de les diferents sessions plantejades, els objectius a assolir, indicacions a l’hora de la seva implantació, recursos necessaris, així com un pla d’avaluació que permetrà valorar l’assoliment dels objectius i la necessitat de realitzar canvis i millores en el programa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other competències emocionals ca
dc.subject.other intel·ligència emocional ca
dc.subject.other programa emocional ca
dc.title Els beneficis de la intel·ligència emocional a les aules. Proposta d'un programa d'educació emocional per l'alumnat de primer de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:57Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics