Aprenentatge basat en jocs: Proposta didàctica a diferents nivells d'educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Camps Munar, Cristina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-23T11:55:56Z
dc.date.available 2022-02-23T11:55:56Z
dc.date.issued 2021-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157961
dc.description.abstract [cat] Actualment, un dels problemes més difícils de treballar per als docents d’educació secundària és la falta d’interès i la motivació dels alumnes per les assignatures. Més concretament, l’assignatura de Biologia i Geologia és una assignatura que no tots els alumnes volen cursar perquè no els hi agrada la ciència i que, fins el darrer curs d’ESO, es cursa de manera obligatòria. Per tant, el docent ha d’encarregar-se d’aconseguir engrescar als alumnes i vincular-los a la ciència mitjançant metodologies innovadores que, a més, assegurin un aprenentatge significatiu i de qualitat per als alumnes. Així doncs, és essencial que es creïn activitats que, per una part, augmentin els coneixements i competències i, per una altra banda, els desperti curiositat i interès per a la ciència dels estudiants. Per aquesta raó, amb aquest treball es planteja una proposta didàctica innovadora fomentada en l’aprenentatge basat en jocs (ABJ). En primer lloc, s’estudia que és l’ABJ, la seva trajectòria al llarg de la història i les seves aportacions a nivell educatiu tant per als alumnes com per als docents. Seguidament, es proposen tres activitats d’ABJ reals i aplicables a tres nivells de secundaria diferents (1r, 3r i 4rt ESO) dins l’assignatura de Biologia i Geologia i es desenvolupa la posada en pràctica d’una d’elles a l’institut IES Marratxí. D’aquesta manera, es demostrarà finalment que l’ABJ és una metodologia aplicable a qualsevol nivell educatiu, que fomenta l’aprenentatge i les competències dels alumnes i que, com qualsevol joc, és una eina motivadora i engrescadora per als estudiants que pot servir per fomentar l’interès i la curiositat per l’assignatura de Biologia i Geologia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other ABJ ca
dc.subject.other aprenentatge ca
dc.subject.other joc ca
dc.subject.other competències ca
dc.subject.other innovació ca
dc.subject.other avaluació ca
dc.title Aprenentatge basat en jocs: Proposta didàctica a diferents nivells d'educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:07:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics