[cat] En general els patis dels instituts de Menorca són làmines d'asfalt o formigó
estàtiques i les quals no permeten la integració d'activitats ni la inclusió de tot
l'alumnat. Durant els últims anys, podem trobar dues tendències: la primera, el
redisseny dels patis per externs dels centres; i la segona, la implantació de
l'urbanisme tàctic realitzat per equips tècnics a molts espais públics de les ciutats.
Per això, el projecte (Re)-pensem l’espai concep a l'alumnat en el centre de
l'aprenentatge fent que siguin els protagonistes del co-disseny del pati així com
del procés participatiu i pedagògic per involucrar tota la comunitat educativa i
poder transformar i habitar els espais de l’institut amb mesures a baix cost, però
canvis a llarg termini.
D’aquesta forma, l’alumnat de tercer i quart de l’Educació Secundària Obligatòria
a través del projecte interdisciplinari (educació plàstica, visual i audiovisual,
tecnologia, llengua castellana i literatura i tecnologies de la informació i la
comunicació) seran els responsables de realitzar durant tot el curs diverses
activitats basades en les cinc fases metodològiques del design thinking per
desenvolupar el projecte.
Per tant, es potenciarà la creativitat i la competència d’aprendre a aprendre, ja
que hauran de dur a terme tot el disseny de la intervenció. Des dels plànols,
l’anàlisi, la participació ciutadana, la difusió, el disseny fins a la construcció de la
intervenció tractant de manera transversal els continguts del currículum (D
34/2015, de 15 de maig). A més, de fomentar la cooperació, la coeducació i la
sostenibilitat.