dc.contributor |
Ainsa Coll, María Pilar |
|
dc.contributor.author |
Llabrés Torres, Judit |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-23T12:23:04Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157965 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En general els patis dels instituts de Menorca són làmines d'asfalt o formigó
estàtiques i les quals no permeten la integració d'activitats ni la inclusió de tot
l'alumnat. Durant els últims anys, podem trobar dues tendències: la primera, el
redisseny dels patis per externs dels centres; i la segona, la implantació de
l'urbanisme tàctic realitzat per equips tècnics a molts espais públics de les ciutats.
Per això, el projecte (Re)-pensem l’espai concep a l'alumnat en el centre de
l'aprenentatge fent que siguin els protagonistes del co-disseny del pati així com
del procés participatiu i pedagògic per involucrar tota la comunitat educativa i
poder transformar i habitar els espais de l’institut amb mesures a baix cost, però
canvis a llarg termini.
D’aquesta forma, l’alumnat de tercer i quart de l’Educació Secundària Obligatòria
a través del projecte interdisciplinari (educació plàstica, visual i audiovisual,
tecnologia, llengua castellana i literatura i tecnologies de la informació i la
comunicació) seran els responsables de realitzar durant tot el curs diverses
activitats basades en les cinc fases metodològiques del design thinking per
desenvolupar el projecte.
Per tant, es potenciarà la creativitat i la competència d’aprendre a aprendre, ja
que hauran de dur a terme tot el disseny de la intervenció. Des dels plànols,
l’anàlisi, la participació ciutadana, la difusió, el disseny fins a la construcció de la
intervenció tractant de manera transversal els continguts del currículum (D
34/2015, de 15 de maig). A més, de fomentar la cooperació, la coeducació i la
sostenibilitat. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
71 - Urbanisme. Paisatgisme, parcs i jardins |
ca |
dc.subject.other |
projecte interdisciplinari |
ca |
dc.subject.other |
pati escolar |
ca |
dc.subject.other |
creativitat |
ca |
dc.subject.other |
design thinking |
ca |
dc.subject.other |
urbanisme tàctic |
ca |
dc.title |
(Re)-pensem l'espai: Projecte interdisciplinari de transformació del pati cooperativament |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:07:57Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|