dc.contributor |
Gomila Grau, Maria Antònia |
|
dc.contributor.author |
Bertran Caballero, Rozina |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-23T13:17:17Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157975 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball documental versa sobre l’educació intercultural en el
sistema educatiu espanyol. Per realitzar-ho s’ha procedit amb l’anàlisi i revisió
bibliogràfica d’articles i investigacions sobre aquest tema. Amb aquesta revisió
s’ha pogut constatar que les escoles i l’administració actuals s’enfronten a una
tasca prou complicada, la de poder donar una educació integradora per la
població nascuda fora del territori local i al mateix temps promoure oportunitats
educatives per tots els estudiants independentment del seu origen o condició.
L’educació intercultural ha estat un tema de considerable importància per
a investigadors i educadors tant a nivell internacional com en el cas d’Espanya
en els darrers temps. Però l’enfocament conceptual utilitzat ha estat divers i
generalment no s’ha centrat en promoure realment l’equitat i la justícia social. La
resposta a la pregunta si existeix una educació intercultural en les nostres aules
que busca i promou l’equitat en el procés d’ensenyament conformarà la nostra
hipòtesis del treball. Amb aquest document, s’espera contribuir al debat sobre el
paper de l’educació intercultural, presentant les diferents inquietuds, anàlisis i
propostes sobre com s’ha abordat la diversitat cultural en l’educació. Així com
també, com es pot fer un enfocament intercultural adequat quan es busca
l’equitat i la justícia social.
La finalitat és proposar metodologies als docents i també als alumnes per
potenciar al màxim un clima de respecte, tolerància emmarcat dins el paradigma
inclusiu. Cal tenir en compte les noves perspectives que ofereixen els escenaris
socioculturals i tenir-les en compte en els programes curriculars i metodològics
dins el centre educatiu. Per això la proposta didàctica que es proposa en el
present treball, centrada en el currículum de Valors ètics, està centrada en
atendre i entendre la diversitat en totes les seves formes utilitzant el principi del
Disseny Universal de l’Aprenentatge. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
316 - Sociologia. Comunicació |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Educació intercultural |
ca |
dc.subject.other |
multiculturalitat |
ca |
dc.subject.other |
equitat |
ca |
dc.subject.other |
diversitat |
ca |
dc.subject.other |
justícia social |
ca |
dc.title |
Educació Intercultural: cap a l'equitat i justícia social |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:08:00Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|