Educació Intercultural: cap a l'equitat i justícia social

Show simple item record

dc.contributor Gomila Grau, Maria Antònia
dc.contributor.author Bertran Caballero, Rozina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-23T13:17:17Z
dc.date.issued 2021-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157975
dc.description.abstract [cat] El present treball documental versa sobre l’educació intercultural en el sistema educatiu espanyol. Per realitzar-ho s’ha procedit amb l’anàlisi i revisió bibliogràfica d’articles i investigacions sobre aquest tema. Amb aquesta revisió s’ha pogut constatar que les escoles i l’administració actuals s’enfronten a una tasca prou complicada, la de poder donar una educació integradora per la població nascuda fora del territori local i al mateix temps promoure oportunitats educatives per tots els estudiants independentment del seu origen o condició. L’educació intercultural ha estat un tema de considerable importància per a investigadors i educadors tant a nivell internacional com en el cas d’Espanya en els darrers temps. Però l’enfocament conceptual utilitzat ha estat divers i generalment no s’ha centrat en promoure realment l’equitat i la justícia social. La resposta a la pregunta si existeix una educació intercultural en les nostres aules que busca i promou l’equitat en el procés d’ensenyament conformarà la nostra hipòtesis del treball. Amb aquest document, s’espera contribuir al debat sobre el paper de l’educació intercultural, presentant les diferents inquietuds, anàlisis i propostes sobre com s’ha abordat la diversitat cultural en l’educació. Així com també, com es pot fer un enfocament intercultural adequat quan es busca l’equitat i la justícia social. La finalitat és proposar metodologies als docents i també als alumnes per potenciar al màxim un clima de respecte, tolerància emmarcat dins el paradigma inclusiu. Cal tenir en compte les noves perspectives que ofereixen els escenaris socioculturals i tenir-les en compte en els programes curriculars i metodològics dins el centre educatiu. Per això la proposta didàctica que es proposa en el present treball, centrada en el currículum de Valors ètics, està centrada en atendre i entendre la diversitat en totes les seves formes utilitzant el principi del Disseny Universal de l’Aprenentatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 316 - Sociologia. Comunicació ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació intercultural ca
dc.subject.other multiculturalitat ca
dc.subject.other equitat ca
dc.subject.other diversitat ca
dc.subject.other justícia social ca
dc.title Educació Intercultural: cap a l'equitat i justícia social ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:08:00Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics