[cat] Aquest treball presenta la literatura com a base per a desenvolupar
l’aprenentatge dels estudiants en la construcció de la identitat emocional.
L’estudi s’estructura en diferents apartats. Per començar, en el marc conceptual,
s’ha fet una recerca de la recepció i l'opinió crítica que ha rebut la intel·ligència
emocional i les intel·ligències múltiples. Tot seguit, s’ha analitzat una nova visió
de l'ensenyament literari a les aules. A partir dels resultats obtinguts en la
investigació teòrica, s’ha elaborat una proposta didàctica amb un itinerari que
contempla dues fases: una primera fase enfocada a treballar aspectes de la
competència lingüística (comprensió oral, escrita, capacitat d’argumentació i
verbalització de l’aprenentatge). La segona fase contempla l’elaboració d’un
projecte cooperatiu amb el material treballat durant la primera fase mitjançant la
posada en pràctica de les TIC. Al llarg de la proposta no sols afavorim el
desenvolupament de les competències lingüístiques i digitals dels alumnes,
també apostam per treballar les experiències culturals, l’aprenentatge social, la
creació autònoma i cooperativa, aprendre a aprendre i la voluntat artística.
[eng] This work presents literature as bases for developing students ’learning in the
construction of emotional identity. The study is structured in different sections. To
begin with, in the state of the matter, a search has been made for the reception
and critical opinion that emotional intelligence and multiple intelligences have
received. Next, a new vision of literary teaching in the classroom was analysed.
Based on the results obtained in the theoretical research, a didactic proposal has
been elaborated with an itinerary that contemplates two phases: a first phase
focused on working on aspects of linguistic competence (oral, written
comprehension, ability to argue and verbalize the language). 'learning). The
second phase involves the development of a cooperative project with the material
worked on during the first phase through the implementation of TIC. Throughout
the proposal we not only encourage the development of students ’language and
digital skills, we also focus on working on cultural experiences, social learning,
autonomous and cooperative creation, learn to learn and artistic will.