L’emocionari literari com a punt de partida per a desenvolupar la visió pluralista de les intel·ligències

Show simple item record

dc.contributor López Femenías, Margalida
dc.contributor.author Vera Garcias, Fàtima
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-24T07:39:12Z
dc.date.available 2022-02-24T07:39:12Z
dc.date.issued 2021-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157991
dc.description.abstract [cat] Aquest treball presenta la literatura com a base per a desenvolupar l’aprenentatge dels estudiants en la construcció de la identitat emocional. L’estudi s’estructura en diferents apartats. Per començar, en el marc conceptual, s’ha fet una recerca de la recepció i l'opinió crítica que ha rebut la intel·ligència emocional i les intel·ligències múltiples. Tot seguit, s’ha analitzat una nova visió de l'ensenyament literari a les aules. A partir dels resultats obtinguts en la investigació teòrica, s’ha elaborat una proposta didàctica amb un itinerari que contempla dues fases: una primera fase enfocada a treballar aspectes de la competència lingüística (comprensió oral, escrita, capacitat d’argumentació i verbalització de l’aprenentatge). La segona fase contempla l’elaboració d’un projecte cooperatiu amb el material treballat durant la primera fase mitjançant la posada en pràctica de les TIC. Al llarg de la proposta no sols afavorim el desenvolupament de les competències lingüístiques i digitals dels alumnes, també apostam per treballar les experiències culturals, l’aprenentatge social, la creació autònoma i cooperativa, aprendre a aprendre i la voluntat artística. ca
dc.description.abstract [eng] This work presents literature as bases for developing students ’learning in the construction of emotional identity. The study is structured in different sections. To begin with, in the state of the matter, a search has been made for the reception and critical opinion that emotional intelligence and multiple intelligences have received. Next, a new vision of literary teaching in the classroom was analysed. Based on the results obtained in the theoretical research, a didactic proposal has been elaborated with an itinerary that contemplates two phases: a first phase focused on working on aspects of linguistic competence (oral, written comprehension, ability to argue and verbalize the language). 'learning). The second phase involves the development of a cooperative project with the material worked on during the first phase through the implementation of TIC. Throughout the proposal we not only encourage the development of students ’language and digital skills, we also focus on working on cultural experiences, social learning, autonomous and cooperative creation, learn to learn and artistic will. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Educació literària ca
dc.subject.other relats ca
dc.subject.other aprenentatge emocional ca
dc.subject.other socioeducació ca
dc.subject.other creació artística ca
dc.subject.other experiència individual i col·lectiva ca
dc.subject.other Literary education ca
dc.subject.other stories ca
dc.subject.other emotional learning ca
dc.subject.other socio-education ca
dc.subject.other artistic creation ca
dc.subject.other individual and collective experience ca
dc.title L’emocionari literari com a punt de partida per a desenvolupar la visió pluralista de les intel·ligències ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:08:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics