[cat] Amb aquest treball es pretén constatar la realitat de l’ensenyança de la llengua anglesa a
les aules d’Educació Primària. L’ús de les metodologies que més endavant s’expliquen així
com les possibles dificultats amb les quals es pot trobar el docent especialista d’anglès a
l'hora de posar-les en pràctica dins l’aula.
La importància que té l’anglès com a llengua vehicular a un món cada cop més globalitzat i
intercultural fa imprescindible que l’alumnat sigui competent en aquesta llengua, objectiu
que intenten complir les diferents metodologies.
Es fa un recull de les metodologies innovadores que s’apliquen avui dia als centres escolars
de les Illes Balears amb la finalitat no tan sols de conèixer les seves característiques
principals, sinó també la seva freqüència de pràctica. A través de les respostes a un
qüestionari, constatar quin és l’ús real d’aquestes metodologies.
Tota aquesta informació servirà per arribar a unes conclusions que ens proporcionaran una
fotografia aproximada de la realitat que es viu a les aules a l’hora de
l’ensenyança-aprenentatge de l’anglès com a segona llengua dins el currículum, així com
observar quina transversalitat pot arribar a tenir l’anglès a altres àrees curriculars.
[eng] The following work aims to show the reality of English teaching in elementary school
classrooms. The use of the later explained methodologies as well as the difficulties the
English specialists teachers might encounter when putting them in practice.
The importance of the English language as a lingua franca in a world that’s becoming more
intercultural and universalised every day, makes it essential that the students become
competent in the use of English, a goal that these methodologies try to achieve.
A compilation of the innovative methodologies that are used nowadays in the Balearic
Islands schools is made with the purpose of figuring out not only their main characteristics
but also the practice frequency. Through a questionnaire answers verify the real use of these
methodologies.
All this information will be able to come to conclusions that will provide us an approximate
picture of the reality we live in our classrooms during the teaching and learning process of
English as a second language in the curriculum, so to notice what transversality can the
English language attain in other curricular areas.