dc.contributor |
Buil Legaz, Lucía |
|
dc.contributor.author |
Mateu Fullana, Abel |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-14T10:55:15Z |
|
dc.date.available |
2022-03-14T10:55:15Z |
|
dc.date.issued |
2022-03-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/158224 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Amb la intenció de comprovar els resultats durant la utilització d’una eina com són les HS amb alumnat amb TEA, es du a terme aquest Treball de Fi de Grau. L’aspecte principal del treball vol mostrar com l’ús de les HS pot afavorir la inclusió d’aquest col·lectiu dins del mateix sistema educatiu i afavorir i facilitar així el seu dia a dia.
La primera part d’aquest document se centra a descriure com és la realitat de l’alumnat amb TEA, descrivint quines són les característiques i trets definitoris d’aquest trastorn. Seguidament, s’introdueix i es descriu el concepte d’Història Social com a eina inclusiva i facilitadora dins dels centres educatius, utilitzant per a tal fi distints referents teòrics, i mostrant els resultats d’estudis ja realitzats amb anterioritat sobre l’ús d’aquesta eina amb alumnat amb TEA als mateixos centres.
A partir d’aquí, i després d’haver portat a cap un visita per conèixer de primera mà com és el funcionament de les HS amb un alumne amb TEA a un centre educatiu, elaborem la nostra hipòtesi sobre l’ús de les HS com a eina d’inclusió, basant-nos en els resultats obtinguts al centre en qüestió i aportant algunes idees de millora, però sobretot, remarcant tots els aspectes positius que té l’ús d’aquesta eina amb alumnat amb TEA. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] To check the results during the use of a tool such as HS with ADS, this End of Degree work is carried out. The main aspect of the work aims to show how the use of HS can favour the inclusion of this collective within the same educational system and thus facilitate its day-to-day use.
The first part of this document focuses on describing how the student's reality with ASD is, describing what the defining characteristics and traits of this disorder are. Subsequently, the concept of Social History is introduced and described as an inclusive and facilitative tool within educational centers, using different theoretical references for this purpose, and showing the results of studies already done previously on the use of this tool with ASD students in the same centers. From there and having led a visit to get to know at firsthand how the HS works with a pupil with ASD in an educational center, we elaborated our hypothesis about the use of HS as an inclusion tool, based on the results obtained in the center in question and providing some ideas for improvement, but above all, highlighting all the positive aspects of the use of this tool with ASD. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Històries Socials |
ca |
dc.subject.other |
TEA |
ca |
dc.subject.other |
inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Social histories |
ca |
dc.subject.other |
ASD |
ca |
dc.subject.other |
inclusion |
ca |
dc.title |
Històries Socials, una eina per a la inclusió |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|