[cat] L’educació inclusiva hauria de ser el pilar principal d'Ensenyament-Aprenentatge del
segle XXI. Una educació que promogui canvis en les estructures tradicionals i proporcioni
l’oportunitat a tots els individus de gaudir d’un ensenyament exempt de barreres de
participació, doncs l'Educació Física hauria de seguir aquest plantejament i oferir als seus
usuaris una participació activa, oberta i plena d'oportunitats.
Aquest Treball de Final de Màster pretén avaluar la pròpia pràctica docent a través d’una
proposta metodològica que es durà a terme dins els Cicles Esportius de Grau Superior de
la Cooperativa d’Ensenyament, Es Lledoner; concretament a l’assignatura d’Activitat
Física (AF) per a la Inclusió Social. Gràcies a aquesta proposta metodològica,
s’aconseguiria millorar, en cada curs escolar, l’ensenyament oferit per tal que encaixàs
dins els pilars de l’Educació Inclusiva.
A la primera part es presenten els aspectes teòrics que han servit per a poder fer una
posterior anàlisi de quins aspectes són importants dins l’AF Inclusiva. S’ha fet un breu
recorregut històric dins les diferents metodologies utilitzades al llarg de la història i a
més, s’han definit les característiques òptimes que han de tenir aquestes metodologies per
estar exemptes de barreres de participació. En aquest marc, també apareix una breu
descripció de la metodologia d’Aprenentatge i Servei (metodologia que s'aplica a la
proposta metodològica) que s’ha intentat relacionar amb diferents valors de l’Educació
Inclusiva.
En la segona part del treball es defineix el marc metodològic a través de la InvestigacióAcció, que permet avaluar la pròpia pràctica docent. En aquesta part també es determinen
els objectius i els instruments d’avaluació.
A la tercera i última part d’aquest treball s’avaluen els resultats obtinguts sobre la
percepció dels usuaris que han participat dins la proposta metodològica i la d’un comitè
d’experts que ha analitzat les sessions dutes a terme per tal d’extreure una sèrie de
conclusions per a millorar la meva pràctica docent