Promotion of tourist destinations in digital era, the case of Mallorca

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dc.contributor Serra Cantallops, Antoni
dc.contributor.author Sánchez Grau, Sara Feliciana
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-04-08T10:16:29Z
dc.date.available 2022-04-08T10:16:29Z
dc.date.issued 2022-04-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158663
dc.description.abstract [eng] The aim of this research has been to evidence and uphold the use of Instagram for the promotion of tourist destinations. During the last decade, social media networks have been constantly proven to be one of the best marketing tools to add value and achieve successful campaigns, however in the touristic sector not many countries have taken advantage of all the possibilities these platforms offer. Mallorca is one of the most well-known destinations in Spain, but nowadays, its use of traditional mass media and conventional promotion techniques are not enough for reaching modern travelers. The findings of this thesis indicate the numerous objectives that an active Instagram account could achieve when enhancing the brand of the island through photography and aesthetics. ca
dc.description.abstract [spa] El objetivo de esta tesis ha sido evidenciar y defender el uso de Instagram para la promoción de destinos turísticos. Durante la última década, se ha demostrado constantemente que las redes sociales son una de las mejores herramientas de marketing para agregar valor y lograr campañas exitosas, sin embargo, en el sector turístico pocos países han aprovechado todas las posibilidades que estas plataformas ofrecen. Mallorca es uno de los destinos más conocidos de España pero, hoy en día, su uso de medios de comunicación tradicionales y sus técnicas de promoción convencionales no son suficientes para llegar a los viajeros modernos. Los hallazgos de esta tesis indican las numerosas ventajas que podría alcanzar una cuenta activa de Instagram a la hora de potenciar la marca de la isla a través de la fotografía y la estética. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 070 - Diaris. Premsa. Periodisme. Ciències de la informació ca
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject.other Social media ca
dc.subject.other Instagram ca
dc.subject.other Branding ca
dc.subject.other Influencers ca
dc.subject.other Engagement rate ca
dc.subject.other Street artwork ca
dc.title Promotion of tourist destinations in digital era, the case of Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


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