Alteracions del neurodesenvolupament en infants prematurs: una revisió de la literatura

Show simple item record

dc.contributor Comas Forgas, Rubén Lluc
dc.contributor.author Balufo Nicolau, Ariadna
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-04-27T10:57:29Z
dc.date.issued 2021-06-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158868
dc.description.abstract [cat] El naixement prematur es caracteritza per múltiples limitacions atípiques que interactuen i que afecten diferents aspectes del desenvolupament neuropsicològic. Així, aquest comporta una situació d'immaduresa que afecta a tots els sistemes anatòmics i funcionals del nounat, la qual cosa pot originar altres patologies i/o alteracions del desenvolupament infantil. Aquest treball té per objectiu realitzar una revisió sistemàtica de la literatura per analitzar les investigacions empíriques existents sobre l’impacte del naixement prematur en el neurodesenvolupament dels infants. Per tal de dur-la a terme s’han seleccionat i analitzat un total de 24 articles. Els resultats mostren que els infants prematurs tenen un major risc de sofrir retards en la parla durant els dos primers anys, així com retards cognitius i motors al llarg de la primera infància, en comparació amb els infants nascuts a terme. A més, es fa palesa la necessitat d'una major continuïtat i coordinació en la implementació dels programes de seguiment de l’infant prematur, a fi de prevenir dificultats relatives a l'aprenentatge escolar i al propi desenvolupament ca
dc.description.abstract [eng] Premature birth is characterized by multiple interacting atypical limitations that affect different aspects of neuropsychological development. Thus, premature birth implies a situation of immaturity that affects all anatomical and functional systems of the neonate, which can lead to other pathologies and/or alterations in child development. The aim of this work is to carry out a systematic review of the literature to analyze the existing empirical research on the impact of preterm birth on neurodevelopment. A total of 24 articles were selected and analyzed. The results showed that preterm infants are at increased risk for speech delays during the first two years, as well as cognitive and motor delays in early childhood, compared to children born at term. In addition, the need for greater continuity and coordination in the implementation of preterm infant follow-up programs is evident, in order to prevent difficulties related to school learning and development ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 616.8 - Neurologia. Neuropatologia. Sistema nerviós ca
dc.subject.other Prematuritat ca
dc.subject.other neurodesenvolupament ca
dc.subject.other alteracions cognitives ca
dc.subject.other alteracions motores ca
dc.subject.other alteracions conductuals ca
dc.subject.other Prematurity ca
dc.subject.other neurodevelopment ca
dc.subject.other cognitive outcomes ca
dc.subject.other motor outcomes ca
dc.subject.other behavioral outcomes ca
dc.title Alteracions del neurodesenvolupament en infants prematurs: una revisió de la literatura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:22:34Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics