[cat] Els avanços de l’internet i la venta on-line han estat clau per a l’evolució de
l’autopublicació de llibres i de la forma en la que aquests es consumeixen.
Aquest treball té l’objectiu de demostrar que els llibres autopublicats poden ser
equivalents als publicats tradicionalment i exposar com el procés de publicació
no és tan diferent com pot semblar, ja que molta gent pensa que autopublicar
un llibre només consisteix en escriure’l i pujar-lo amb un clic a Amazon.
Escoltant a persones amb autoritat i experiència en aquesta àrea, i mirant a les
dades disponibles, s’estudiaran els agents amb més poder sobre els autors
auto-publicats i els aspectes que els escriptors haurien de tenir en compte
abans d’entrar dins d’aquest món. També s’observa com els lectors i les xarxes
socials tenen poder sobre els autors i com ajuden especialment als llibres
autopublicats, contribuint a donar visibilitat i baixant l’incertesa que puguin tenir
altres lectors davant el dubte sobre si es tracta d’un llibre de qualitat o
simplement és un escrit d’un amateur.
Finalment, es tracten algunes estratègies especialment útils per autors
autopublicats, així com també s’exposen exemples d’aquest tipus d’autors que
ja les duen a terme.
[eng] The advancement of the internet and on-line sellers has been key in the
evolution of self-publishing and the way in which books are consumed. This
paper has the aim of demonstrating that self-published books may be
equivalent to those traditionally published and exhibit how the publishing
process isn’t as different as it can seem, since many people seem to think that
self-publishing a book consists simply of writing it and uploading it to Amazon
with a click.
Listening to people with authority and experience in the field, and looking at
available data, the paper will study the agents with the most power over selfpublished authors and the aspects that they should take into account before
entering this world. It is also observed how readers and social media hold
power over authors and how they specifically help self-published authors,
contributing to giving them visibility and lowering the uncertainty readers may
have when considering wether it’s a quality book or simply the writings of an
amateur.
Lastly, it lists some strategies specially useful for self-published authors, as well
as some examples of authors of this kind who already put them to use.