[cat] Actualment l'educació s'enfronta a nous reptes. La societat evoluciona i l’escola s’ha d’adaptar a les noves situacions. La innovació educativa implica un procés de reflexió profund, sobretot dels mestres que hi volem formar part. Aquesta necessitat de canvi ens porta a repensar l’educació i incorporar estratègies metodològiques i organitzatives que fomentin i permetin la presència, participació i progrés de tots els infants. D’aquestes alternatives a l’educació tradicional sorgeixen els Ambients d’Aprenentatge i d’altres metodologies com el Treball per Projectes que esdevenen mètodes innovadors on els infants són els protagonistes del seu aprenentatge.
El present treball es centra en l’anàlisi d’un centre educatiu situat en una localitat de Mallorca. En primer lloc aprofundint en les bases teòriques que sustenten la metodologia per Ambients d’Aprenentatge i el treball per Projectes, per seguidament investigar i analitzar a través de qüestionaris, entrevistes i des de la pròpia observació com aquest centre du a terme, organitza i planteja dites metodologies
[eng] Currently, education is facing new challenges. Society evolves and the school has to adapt to new situations. Educational innovation involves a process of deep reflection, especially for teachers who want to be part of it. This need for change leads us to rethink education and incorporate methodogical and organizational strategies that encourage and allow the presence, participation and progress of all students. From these alternatives to traditional education arise learning environments and other methodologies such as work project that come up with innovative methods where the students are the protagonists of their learning. The present work focuses on the analysis of an educational center located in Mallorca. In the first place, delving into the theoretical foundations that support the methodology for learning environments and work project, to then investigate and analyze through questionnaires, interviews and from the observation itself how this center carries out, organizes and proposes said methodologies.