La situació del mediador/a intercultural a l'àmbit educatiu

Show simple item record

dc.contributor Pascual Sastre, Sebastián Miguel
dc.contributor.author Socias Pinto, Joana
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-08-31T08:19:50Z
dc.date.available 2022-08-31T08:19:50Z
dc.date.issued 2022-08-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159607
dc.description.abstract [cat] La diversitat cultural és una realitat habitual a la nostra societat, i encara que aquesta ja estava present abans de la massiva arribada del col·lectiu immigrant, recentment sorgeix la mediació intercultural com una eina d’intervenció social amb l’objectiu principal de crear ponts i afavorir així les relacions entre les diferents comunitats culturals. El mediador/a intercultural sorgeix com una figura per a construir aquests ponts a través de la tasca preventiva i sensibilitzadora dirigida a l’alumnat, famílies i professionals dins l’àmbit educatiu. És una figura que, malgrat de la seva recent aparició i desenvolupament, és poc coneguda dins aquest àmbit. Per aquest motiu la finalitat d’aquest estudi, a través d’una revisió bibliogràfica, és conèixer la situació actual d’aquesta figura i analitzar les tasques i funcions que realitza dins aquest àmbit i si aquestes entren dins les seves competències. Finalment, es realitzen una sèrie de propostes per a millorar la situació d’aquest professional. ca
dc.description.abstract [eng] Cultural diversity is a common reality in our society, and although it was already present before the massive arrival of the immigrant community, intercultural mediation recently emerged as a tool for social intervention with the main objective of creating bridges and thus favouring relations between the different cultural communities. The intercultural mediator emerges as a figure to build these bridges through the preventive and sensitizing task aimed at students, families and professionals in the educational field. He is a figure who, despite his recent appearance and development, is little known in this field. For this reason, the purpose of this study, through a bibliographic review, is to know the current situation of this figure and analyze the tasks and functions that it performs within this field and if they fall within its competences. Finally, a series of proposals are made to improve the situation of this professional. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject.other Mediador ca
dc.subject.other àmbit educatiu ca
dc.subject.other immigrant ca
dc.subject.other interculturalitat ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.subject.other mediator ca
dc.subject.other educational field ca
dc.subject.other immigrant ca
dc.subject.other interculturality ca
dc.subject.other inclusion ca
dc.title La situació del mediador/a intercultural a l'àmbit educatiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics