[cat] L’objectiu del treball, és relacionar si la influència social és determinant en les preferències d’activitat física dels alumnes del CEIP Molí d’en Xema a Manacor. Per aconseguir la informació primer s’han determinat les preferències d’activitat física i la visió de l’activitat física segons el sexe, dels alumnes del centre educatiu. Mitjançant la utilització de dades de caràcter quantitatiu (qüestionari sobre les activitats físiques realitzades per l’alumnat) i de caràcter qualitatiu (plantilla de visió sobre la forma física de dones i homes, observació directa de les sessions d’Educació Física i registre anecdòtic), s’ha obtingut que els alumnes del CEIP Molí d’en Xema no estan exemptes dels estereotips de gènere més arrelats a l’hora de triar les activitats físiques que volen realitzar. Trobam un petit canvi acumulatiu al llarg del temps en relació al tema mencionat, però encara queda molta feina per fer en relació a aquesta situació.
[eng] The aim of the work is to relate whether the social influence is decisive in the preferences of physical activity of the students of the CEIP Molí d’en Xema in Manacor. To obtain the information, the preferences of the physical activity and the vision of the physical activity according to the sex of the students at the school were first determined. Using quantitative data (questionnaire on physical activities performed by students) and qualitative data (vision template on the physical form of women and men, direct observation of Physical Education sessions and anecdotal record), it has been obtained that the students of the Molí d'en Xema Primary School are not exempt from the most ingrained gender stereotypes when choosing the physical activities, they want to carry out. We find a small cumulative change over time in relation to the mentioned topic, but there is still a lot of work to be done in relation to this situation.