[cat] D’acord amb les necessitats educatives dels centres motivades pels moviments migratoris,
trobem cada vegada més alumnes d’Incorporació Tardana a més d’altres amb dificultats de
llenguatge. Considerant que els infants adquireixen el llenguatge i el desenvolupen al cicle
d’Educació Infantil, és necessari proposar un programa que doni resposta a tot el cicle
educatiu a aquestes necessitats, com pot ser el PALIC. Hem de tenir en compte que aquest
requereix de flexibilització en l’organització del grup-classe i que, a nivells com el de
primària, resulta beneficiós fer grups homogenis per treballar els mateixos conceptes.
[eng] According to the educational needs of the centers motivated by migratory movements, we
find more and more students of Late Incorporation (LI) in addition to others with language
difficulties. Considering that children acquire language and develop it in the cycle of Early
Childhood Education, it is necessary to propose a program that responds to these needs
throughout the educational cycle, such as the PALIC. We must keep in mind that this requires
flexibility in the organization of the class group and that, at levels such as primary school, it
is beneficial to make homogeneous groups to work on the same concepts.