La dimensió emocional dels infants i joves dins els processos d'adopció. Una proposta de formació als professionals d'aquest àmbit

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Sancho Buades, Neus
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-05-18T11:51:31Z
dc.date.available 2023-05-18T11:51:31Z
dc.date.issued 2023-05-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/160513
dc.description.abstract [cat] L'entorn familiar és on s'estableixen les primeres interaccions, convertint-se en un punt de referència pels infants i joves, proporcionant una atenció adequada a les seves necessitats i característiques psicològiques i emocionals, a través d'interaccions socio-afectives. No obstant això, les experiències d'alguns infants i joves es veuen marcades per negligència, maltractament... situacions de desprotecció que poden acabar amb la separació definitiva de les seves famílies biològiques. Els processos d’adopció, per molts d'infants i joves és una realitat complicada i difícil de gestionar, fent que, els diferents professionals implicats en els serveis de protecció i adopció han de tenir les eines perquè aquests nins i joves puguin realitzar aquest procés de la manera més adequada possible i detectar possibles situacions i problemes. En aquest sentit el present treball pretén realitzar una recollida d'informació de diferents programes basats en l'evidència internacionals i una anàlisi comparativa dels programes d'adopció de diferents comunitats autònomes, amb l’objectiu de realitzar un programa de formació destinat als diferents professionals que actuen i treballen als diferents processos d'adopció. ca
dc.description.abstract [eng] The family environment is where the first interactions are established, becoming a point of reference for children and young people, providing adequate attention to their needs and psychological and emotional features, through socio-affective interactions. However, the experiences of some children and young people are marked by negligence, mistreatment... situations of lack of protection that might end with the definitive separation from their biological families. The adoption process, for many children and young people is a complicated and difficult reality to manage, making the different professionals involved in the protection and adoption services may have the tools because these children and young people may carry out this process in the most appropriate way possible and detect possible situations and problems. In this sense, the present project aims to collect information from different international evidence-based programs and a comparative analysis of the adoption programs of different autonomous communities, with the objective of carrying out a training program for the different professionals who act and work in the different adoption processes. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Adopció ca
dc.subject.other Dimensió emocional ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Famílies ca
dc.subject.other Adoption ca
dc.subject.other Emotional dimension ca
dc.subject.other Childhood ca
dc.subject.other Families ca
dc.title La dimensió emocional dels infants i joves dins els processos d'adopció. Una proposta de formació als professionals d'aquest àmbit ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics