[cat] En aquest Treball de Fi de Grau (TFG) es presenta una seqüència de tres activitats basades en un joc de taula anomenat Speed Cups per introduir el pensament computacional dins les aules d’Educació Primària. En ell, faig unes intervencions dins una aula de quart curs d’una escola per observar i analitzar com es desenvolupa el pensament computacional dins l’Educació Primària, a partir d’aquesta seqüència d’activitats preparades per l’autor. S’empra una metodologia qualitativa perquè la finalitat d’aquest treball és observar, interpretar i descriure el pensament computacional d’alumnes d’un curs en concret quan resolen activitats basades en un joc de taula. Els resultats indiquen que es pot introduir el pensament computacional dins les aules d’Educació Primària a partir d’activitats que no necessiten cap aparell electrònic.
[eng] In this Final Degree Project, a sequence of three activities based on a board game called Speed Cups is presented to introduce computational thinking in Primary Education classrooms. In it, I make interventions in a fourth-year classroom in a school to observe and analyze how computational thinking develops in Primary Education, based on this sequence of activities prepared by the author. A qualitative methodology is used because the purpose of this work is to observe, interpret and describe the computational thinking of students in a specific course when they solve activities based on a board game. The results indicate that computational thinking can be introduced into Primary Education classrooms through activities that do not require any electronic devices.