[cat] Introducció: En els últims anys, s'ha produït un creixent interès en l'estudi de les geografies
infantils, que es focalitza en la comprensió de com els nens i les nenes experimenten i
interactuen amb els espais urbans i els entorns quotidians. Aquesta àrea de recerca reconeix
que els infants no són observadors passius de l'espai, sinó que també són agents actius que
participen en la construcció i transformació del seu entorn.
Objectiu: Investigar les perspectives dels alumnes en el moment del pati a l'escola i les
diferències de gènere que es manifesten en l'ús i l'apropiació del pati per part dels nens i
nenes.
Metodologia:
Observació participativa, enquesta als alumnes per aprofundir en les seves perspectives,
experiències i opinions. Fotografies sobre el moment dels alumnes durant el temps d’esbarjo i
un realització d’un croquis dels patis de l’escola de s’Horta.
Resultats:
És evident la segregació sexual en els tipus de jocs i els espais ocupats pels nens i nenes.
Conclusions:
Importància de l'espai del pati com a entorn educatiu on els infants gaudeixen de llibertat,
però on hi predominen diferències de gènere entre els alumnes.