[cat] ElsObjectiusdeDesenvolupamentSosteniblepresentatsperl’OrganitzaciódelesNacionsUnidespretenenaconseguirquetoteslespersonespuguinsatisferlesnecessitatsdelpresentsensecomprometrelacapacitatdelesfuturesgeneracionsperasatisferlessevespròpiesnecessitats.Això,alhora,implica una gran tasca en termes de cooperació i desenvolupament. En aquestcontext,atravésdelsresultatsd’unaenquestaelaboradaambl’objectiud’avaluarel nivell de coneixement i de participació de l’alumnat de segon cicle d’ESO ibatxillerat sobre els ODS i les iniciatives activistes i de transformació social, estroba que el nivell de coneixement i participació són baixos i que, per tant, ésnecessari impulsar una nova forma de promoure i dur a terme la difusió i laconscienciació de tots aquests factors. Així, es proposen el treball en xarxa i laparticipació ciutadana, junt amb un enfocament des de l’Educació per a laTransformació Social, com a eixos vertebradors d’una proposta didàctica quepretén conscienciar sobre els ODS i fomentarla participacióciutadana. Laproposta, dividida en quatre fases, vincula entitats del Tercer Sector amb elscentresdesecundàriapercol·laborarjuntsenlaprogramacióidesenvolupamentd’una sèrie d’activitats a realitzar durant el curs acadèmic. Aquestes activitatsestan dirigides a aprofundir sobre un o dos ODS a cada curs, junt amb altrestemes de desenvolupament sostenible relacionats, distribuïts tenint en compteels seus interessosi motivacions extrets de l’enquesta i de la seva participaciódirecta a la comissió del projecte. A la primera fase es planteja la creació de lacomissió Agenda 2030 de treball en xarxa, seguida de la segona fase, ons’avalua la Fase 1. La tercera fase esbasa en el desenvolupament a les aulesdelaprogramacióelaboradaalaFase1.Finalment,alaFase4,s’avalualaFase3. Les conclusions del treball més destacables són, per una banda, que elsresultats de l’anàlisi de l’enquesta coincideixen amb diversos estudis realitzatsanteriormenti,perl’altra,lacorrecciód’alguneserradesdel’enunciatdel’enquesta i de la seva difusió. Per últim, se senyala que la proposta estàdissenyadaperquèqualsevolcentreodocentlapuguiduraterme,adaptant-laalessevesnecessitatsialseucontext,animanta laseva posadaenmarxa.