dc.contributor |
Gomila Grau, Maria Antònia |
|
dc.contributor.author |
Arbona Pérez, Maria Ignàsia |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-04T09:52:38Z |
|
dc.date.available |
2023-07-04T09:52:38Z |
|
dc.date.issued |
2022-07-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161101 |
|
dc.description.abstract |
[cat] ElsObjectiusdeDesenvolupamentSosteniblepresentatsperl’OrganitzaciódelesNacionsUnidespretenenaconseguirquetoteslespersonespuguinsatisferlesnecessitatsdelpresentsensecomprometrelacapacitatdelesfuturesgeneracionsperasatisferlessevespròpiesnecessitats.Això,alhora,implica una gran tasca en termes de cooperació i desenvolupament. En aquestcontext,atravésdelsresultatsd’unaenquestaelaboradaambl’objectiud’avaluarel nivell de coneixement i de participació de l’alumnat de segon cicle d’ESO ibatxillerat sobre els ODS i les iniciatives activistes i de transformació social, estroba que el nivell de coneixement i participació són baixos i que, per tant, ésnecessari impulsar una nova forma de promoure i dur a terme la difusió i laconscienciació de tots aquests factors. Així, es proposen el treball en xarxa i laparticipació ciutadana, junt amb un enfocament des de l’Educació per a laTransformació Social, com a eixos vertebradors d’una proposta didàctica quepretén conscienciar sobre els ODS i fomentarla participacióciutadana. Laproposta, dividida en quatre fases, vincula entitats del Tercer Sector amb elscentresdesecundàriapercol·laborarjuntsenlaprogramacióidesenvolupamentd’una sèrie d’activitats a realitzar durant el curs acadèmic. Aquestes activitatsestan dirigides a aprofundir sobre un o dos ODS a cada curs, junt amb altrestemes de desenvolupament sostenible relacionats, distribuïts tenint en compteels seus interessosi motivacions extrets de l’enquesta i de la seva participaciódirecta a la comissió del projecte. A la primera fase es planteja la creació de lacomissió Agenda 2030 de treball en xarxa, seguida de la segona fase, ons’avalua la Fase 1. La tercera fase esbasa en el desenvolupament a les aulesdelaprogramacióelaboradaalaFase1.Finalment,alaFase4,s’avalualaFase3. Les conclusions del treball més destacables són, per una banda, que elsresultats de l’anàlisi de l’enquesta coincideixen amb diversos estudis realitzatsanteriormenti,perl’altra,lacorrecciód’alguneserradesdel’enunciatdel’enquesta i de la seva difusió. Per últim, se senyala que la proposta estàdissenyadaperquèqualsevolcentreodocentlapuguiduraterme,adaptant-laalessevesnecessitatsialseucontext,animanta laseva posadaenmarxa. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Proposta didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Educació per a la Transformació Social |
ca |
dc.subject.other |
Objectius de Desenvolupament Sostenible |
ca |
dc.subject.other |
Participació ciutadana |
ca |
dc.subject.other |
Treball en xarxa |
ca |
dc.title |
Consciència dels ODS i compromís social de l’alumnat de segon cicle de Secundària i Batxillerat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:06:28Z |
|