Consciència dels ODS i compromís social de l’alumnat de segon cicle de Secundària i Batxillerat

Show simple item record

dc.contributor Gomila Grau, Maria Antònia
dc.contributor.author Arbona Pérez, Maria Ignàsia
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-04T09:52:38Z
dc.date.available 2023-07-04T09:52:38Z
dc.date.issued 2022-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161101
dc.description.abstract [cat] ElsObjectiusdeDesenvolupamentSosteniblepresentatsperl’OrganitzaciódelesNacionsUnidespretenenaconseguirquetoteslespersonespuguinsatisferlesnecessitatsdelpresentsensecomprometrelacapacitatdelesfuturesgeneracionsperasatisferlessevespròpiesnecessitats.Això,alhora,implica una gran tasca en termes de cooperació i desenvolupament. En aquestcontext,atravésdelsresultatsd’unaenquestaelaboradaambl’objectiud’avaluarel nivell de coneixement i de participació de l’alumnat de segon cicle d’ESO ibatxillerat sobre els ODS i les iniciatives activistes i de transformació social, estroba que el nivell de coneixement i participació són baixos i que, per tant, ésnecessari impulsar una nova forma de promoure i dur a terme la difusió i laconscienciació de tots aquests factors. Així, es proposen el treball en xarxa i laparticipació ciutadana, junt amb un enfocament des de l’Educació per a laTransformació Social, com a eixos vertebradors d’una proposta didàctica quepretén conscienciar sobre els ODS i fomentarla participacióciutadana. Laproposta, dividida en quatre fases, vincula entitats del Tercer Sector amb elscentresdesecundàriapercol·laborarjuntsenlaprogramacióidesenvolupamentd’una sèrie d’activitats a realitzar durant el curs acadèmic. Aquestes activitatsestan dirigides a aprofundir sobre un o dos ODS a cada curs, junt amb altrestemes de desenvolupament sostenible relacionats, distribuïts tenint en compteels seus interessosi motivacions extrets de l’enquesta i de la seva participaciódirecta a la comissió del projecte. A la primera fase es planteja la creació de lacomissió Agenda 2030 de treball en xarxa, seguida de la segona fase, ons’avalua la Fase 1. La tercera fase esbasa en el desenvolupament a les aulesdelaprogramacióelaboradaalaFase1.Finalment,alaFase4,s’avalualaFase3. Les conclusions del treball més destacables són, per una banda, que elsresultats de l’anàlisi de l’enquesta coincideixen amb diversos estudis realitzatsanteriormenti,perl’altra,lacorrecciód’alguneserradesdel’enunciatdel’enquesta i de la seva difusió. Per últim, se senyala que la proposta estàdissenyadaperquèqualsevolcentreodocentlapuguiduraterme,adaptant-laalessevesnecessitatsialseucontext,animanta laseva posadaenmarxa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Educació per a la Transformació Social ca
dc.subject.other Objectius de Desenvolupament Sostenible ca
dc.subject.other Participació ciutadana ca
dc.subject.other Treball en xarxa ca
dc.title Consciència dels ODS i compromís social de l’alumnat de segon cicle de Secundària i Batxillerat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics