[cat] El present treball malda per exposar dos itineraris didàctics innovadors i inèdits
com a recurs per a treballar les ciències socials a la part central de la Serra de
Tramuntana, concretament les zones de Caimari i Escorca. Aquesta proposta
està enfocada al primer i al segon curs d’Educació Secundària Obligatòria, la
qual vol ser un estil diferent d’ensenyament tant dins com fora de l’aula seguint
els continguts que s’especifiquen al currículum de secundària, al mateix temps
que les activitats volen ser multidisciplinaris i adaptades a tot l’alumnat, és a dir,
tenint en compte la diversitat de l’alumnat, fent servir les metodologies
innovadores com són els itineraris didàctics i les sortides didàctiques, treballats
a partir de grups cooperatius.
[spa] El presente trabajo trata de exponer dos itinerarios didácticos innovadores e
inéditos como recurso para trabajar las ciencias sociales en la parte central de la
Sierra de Tramontana, concretamente las zonas de Caimari y Escorca. Esta
propuesta está focalizada al primer y segundo curso de Educación Secundaria
Obligatoria, al mismo tiempo que las actividades quieren ser multidisciplinares i
adaptadas a todos los estudiantes, es decir, considerando la diversidad del
alumnado, sirviéndose de metodologías innovadoras como son los itinerarios y
las salidas didácticas, trabajados a partir de grupos cooperativos.
[eng] The present work tries to expose two innovative and unpublished didactic
itineraries as a resource to work the social sciences in the central part of the
Sierra de Tramontana, specifically the areas of Caimari and Escorca. This
proposal is focused on the first and second year of Compulsory Secondary
Education, while the activities want to be multidisciplinary and adapted to all
students, that is, considering the diversity of the student body, using innovative
methodologies such as itineraries and educational outings, worked from
cooperative groups.