L’impacte emocional de la COVID-19 en els menors en risc d’exclusió social. Una aproximació a partir d’una anàlisi de la literatura i la vivència d’un grup d’educadores socials

Show simple item record

dc.contributor Sureda Negre, Jaume
dc.contributor.author Sastre Ramis, Laura
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-06T11:23:17Z
dc.date.available 2023-07-06T11:23:17Z
dc.date.issued 2023-07-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161122
dc.description.abstract [cat] La COVID-19 ha creat noves formes de desigualtat, noves bretxes comunitàries i a més ha fet incís en les desigualtats ja existents. Respecte al que fa referència a la pobresa és preocupant que les dades de pobresa infantil siguin xifres més elevades en comparació a altres grups d’edat. D’aquesta forma, el Centre d’Investigacions Sociològiques confirma que Espanya es troba en un dels seus pitjors moments en quan a salut mental/emocional es refereix, sobretot el col·lectiu dels menors d’edat. Al respecte, al voltant d’aquesta situació s’han dut a terme diversos estudis els quals fan referència a l’impacte de la pandèmia. Per una part el tancament dels centre educatius en quan al benestar emocional dels menors s’indica que en conseqüència d’aquesta situació la repercussió ha estat de manera negativa. Per una altra part, es calcula al món que hi ha un 14% dels menors que tenen problemes de salut mental i la majoria no són reconegudes, fet que duu a terme que aquests menors siguin vulnerables a ser exclosos socialment en comparació d’altres menors. Així mateix, al contrast de com era les seves vides abans de la pandèmia i després d’aquesta, molts de menors varen respondre que un cop finalitzada la pandèmia les seves vides es trobaven més avorrides, ells estaven menys contents, més trists i amb menys esperança de vida. De tal manera que hi ha un 31% dels menors que estaven més trists i un 57% més enfadats, situació que els hi ha afectat a la seva salut emocional, i per tant, a trastorns com l’ansietat, a estats d’insatisfacció emocionals com l’avorriment i a patrons psicològics com el pessimisme. A mode de resum, la finalitat d’aquest treball de final de grau és que es pretén dur a terme una aproximació a l’impacte de la COVID-19 mitjançant un anàlisi de la literatura que faci referència a menors que es troben en risc d’exclusió social i també mitjançant una recollida d’informació per part de professionals de l’entitat Projecte Socioeducatiu Naüm que treballa amb aquest col·lectiu i semblants. ca
dc.description.abstract [eng] COVID-19 has created new forms of inequality, and new community gaps and has also widened existing inequalities. With regards to poverty, it is worrying that the child poverty figures are higher in comparison with other age groups. As a result of these figures, the Sociological Research Center confirms that Spain is at one of its worst moments in terms of mental/emotional health, especially among minors. Because of this data, several studies have been carried out on the impact of the pandemic. On the one hand, the closure of educational centres has had a negative impact on the emotional well-being of minors. On the other hand, it is estimated that 14% of children in the world have mental health problems and most of them are not undiagnosed, a fact that makes these children vulnerable to social exclusion compared to other children. Also, when contrasting what their lives were like before and after the pandemic, many of the children responded that after the pandemic their lives were more boring, they were less happy, sadder and with less life expectancy. Thus, 31% of the children were sadder and 57% were angrier, a situation that has affected their emotional health, and therefore, suffer from disorders such as anxiety, states of emotional dissatisfaction such as boredom and psychological patterns such as pessimism. By way of summary, the purpose of this final degree work is to carry out an approach to the impact of the COVID-19 through an analysis of the literature that refers to minors at risk of social exclusion and also through a collection of information by professionals of the entity Proyecto Socioeducativo Naüm that works with this group and semblants. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other COVID-19 ca
dc.subject.other Exclusió social ca
dc.subject.other Menors ca
dc.subject.other Pandèmia ca
dc.subject.other Salut emocional ca
dc.subject.other Educadores socials ca
dc.subject.other Poverty ca
dc.subject.other COVID-19 ca
dc.subject.other Social Exclusion ca
dc.subject.other Children ca
dc.subject.other Soccial Education ca
dc.subject.other Emotional Health ca
dc.title L’impacte emocional de la COVID-19 en els menors en risc d’exclusió social. Una aproximació a partir d’una anàlisi de la literatura i la vivència d’un grup d’educadores socials ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics