[cat] Aquest Treball de Fi de Màster proposa tres itineraris didàctics com a
recurs per treballar les Ciències Socials, la Història i la Geografia dins l’aula i
fora d’ella. Les tres propostes, que es poden realitzar a un diferents cursos de
secundària, tenen l’objectiu d’apropar l’alumnat al passat històric i geogràfic i
els elements patrimonials del municipi de Sineu. Les propostes s’enquadren
dins els diferents continguts curriculars i intenten ser el més interdisciplinàries
possible, ja que l’objectiu principal és allunyar-se de les simples sortides de
camp. A partir d’estructures cooperatives, treballs d’investigació i documentació
patrimonial, l’alumnat treballarà, sobretot de manera grupal, tant dins l’aula com
als diversos escenaris externs, per assolir els objectius didàctics i consolidar els
coneixements plantejats a cada dossier didàctic. Cal recalcar que el professorat
interpretarà un rol d’orientador i disposarà d’un dossier-guia per poder
presentar i treballar les activitats de la manera més adequada.
[eng] This Master’s Thesis proposes three didactic itineraries as a resource
for working in the Social Sciences, History and Geography inside and outside
the classroom. The three proposals, which can be made in different secondary
school years, aim to bring students closer to the historical and geographical
past and the heritage elements of the municipality of Sineu. The proposals are
framed within the different curricular contents and try to be as interdisciplinary
as possible, as the main objective is to move away from simple field trips.
Based on cooperative structures, research work and heritage documentation,
students will work, specially in groups, both in the classroom and in the various
external settings, to achieve the teaching objectives and consolidate the
knowledge raised in each teaching dossier. It should be emphasized
thatprofessors will play a guiding role and will have at their disposal a didactic
dossier-guide to be able to present and work on the activities in the most
appropriate way.