Els itineraris didàctics com a recurs per treballar les Ciències Socials: tres propostes innovadores per conèixer el patrimoni i la història de Sineu

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Parodi Amado, Rocio Agustina
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-06T11:46:06Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161124
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Màster proposa tres itineraris didàctics com a recurs per treballar les Ciències Socials, la Història i la Geografia dins l’aula i fora d’ella. Les tres propostes, que es poden realitzar a un diferents cursos de secundària, tenen l’objectiu d’apropar l’alumnat al passat històric i geogràfic i els elements patrimonials del municipi de Sineu. Les propostes s’enquadren dins els diferents continguts curriculars i intenten ser el més interdisciplinàries possible, ja que l’objectiu principal és allunyar-se de les simples sortides de camp. A partir d’estructures cooperatives, treballs d’investigació i documentació patrimonial, l’alumnat treballarà, sobretot de manera grupal, tant dins l’aula com als diversos escenaris externs, per assolir els objectius didàctics i consolidar els coneixements plantejats a cada dossier didàctic. Cal recalcar que el professorat interpretarà un rol d’orientador i disposarà d’un dossier-guia per poder presentar i treballar les activitats de la manera més adequada. ca
dc.description.abstract [eng] This Master’s Thesis proposes three didactic itineraries as a resource for working in the Social Sciences, History and Geography inside and outside the classroom. The three proposals, which can be made in different secondary school years, aim to bring students closer to the historical and geographical past and the heritage elements of the municipality of Sineu. The proposals are framed within the different curricular contents and try to be as interdisciplinary as possible, as the main objective is to move away from simple field trips. Based on cooperative structures, research work and heritage documentation, students will work, specially in groups, both in the classroom and in the various external settings, to achieve the teaching objectives and consolidate the knowledge raised in each teaching dossier. It should be emphasized thatprofessors will play a guiding role and will have at their disposal a didactic dossier-guide to be able to present and work on the activities in the most appropriate way. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Estructura cooperativa ca
dc.subject.other Itinerari didàctic ca
dc.subject.other Metodologia innovadora ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Sineu ca
dc.subject.other Cooperative structure ca
dc.subject.other Didactic itinerary ca
dc.subject.other Innovative methodology ca
dc.subject.other History ca
dc.subject.other Sineu ca
dc.title Els itineraris didàctics com a recurs per treballar les Ciències Socials: tres propostes innovadores per conèixer el patrimoni i la història de Sineu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:39Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics