La inclusió de les TIC en l’educació de persones amb Necessitats Educatives Especials. Estudi dels centres Joan XXIII i La Puríssima

Show simple item record

dc.contributor Negre Bennasar, Francisca
dc.contributor.author Rosselló Moragues, Marta
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-10T07:30:45Z
dc.date.available 2023-07-10T07:30:45Z
dc.date.issued 2023-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161144
dc.description.abstract [cat] Les oportunitats d’aprenentatge s’han multiplicat a dia d’avui gràcies a l’arribada de les TIC. La diversitat que habita en la societat ha generat l’aparició de recursos que siguin accessibles i utilitzats per qualsevol persona, siguin quines siguin les seves característiques. Aquí les TIC aconsegueixen una poderosa importància ja que, en gran mesura, són les que han facilitat el disseny d’aquests recursos inclusius. Per tant, aquest treball té com a objectiu principal conèixer i analitzar quin és l’ús que fa l’equip docent i l’alumnat NEE de les TIC dels centres Joan XXIII i La Puríssima. La metodologia que s’empra per aconseguir l’objectiu principal és mixta. Aquesta és duita a la pràctica primerament a través d’un qüestionari enviat als docents dels dos centres i seguidament, a través de dues entrevistes formulades a la comissió TIC del centre Joan XXIII i a un docent del centre La Puríssima. A través de l’anàlisi dels resultats obtinguts, s’ha pogut estudiar la presència i l’ús de les TIC dins dos centres d’Educació Especial de Mallorca i quin impacte generen aquestes en l’educació i en l’aprenentatge dels alumnes amb NEE. Finalment, a partir d’aquest estudi hem pogut determinar tres aspectes claus: la utilització de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge en l’Educació Especial incrementa la motivació i l’interès dels alumnes NEE; la necessitat de cursos de formació digital i recursos TIC en el camp de l’Educació Especial i finalment, quin ús es fa de les TIC dins dels dos centres. ca
dc.description.abstract [eng] Learning opportunities have multiplied today thanks to the advent of ICTs. The diversity in society has led to the emergence of resources that are accessible and usable by everyone, whatever their characteristics. For this reason, ICTs are of great importance since, to a large extent, they have facilitated the design of these inclusive resources. Therefore, the main aim of this study is to find out and analyze how the teaching staff and SEN pupils use ICT at the Joan XXIII and La Puríssima schools. The methodology used to achieve the main objective is mixed. This is carried out firstly by means of a questionnaire sent to the teachers at the two schools, and then by means of two interviews with the ICT committee at the Joan XXIII school and a teacher at the La Puríssima school. Through the analysis of the results obtained, it has been possible to study the presence and use of ICT in two Special Education centers in Mallorca and the impact they have on the education and learning of students with SEN. From this study we have been able to determine three key aspects: the use of ICT in the teaching-learning processes in Special Education increases the motivation and interest of SEN pupils; the need for digital training courses and ICT resources in the field of Special Education and finally, what use is made of ICT within both centers. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other NEE ca
dc.subject.other Recursos ca
dc.subject.other Inclusiu ca
dc.subject.other Formació digital ca
dc.subject.other ICT ca
dc.subject.other SEN ca
dc.subject.other Resources ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Digital training ca
dc.title La inclusió de les TIC en l’educació de persones amb Necessitats Educatives Especials. Estudi dels centres Joan XXIII i La Puríssima ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics