[cat] Contextualització: L’Educació Física als centres educatius es troba a un baix estatus.
Objectius: El primer objectiu de l’estudi és conèixer quina és l’actitud i la percepció que
tenen els professionals docents cap a l’Educació Física. El segon objectiu és reconèixer
els motius pels quals l’Educació Física té un estatus tan baix als centres escolars.
Metodologia: En aquest estudi han participat 33 mestres especialistes (PT, AL, Anglès i
Educació Física). Els participants han realitzat un qüestionari sobre la influència de
l’Educació Física en el seu desenvolupament personal. S’han estudiat els resultats
obtinguts a partir de la recollida de respostes i agrupant-les per ítems (per escoles i per
especialitats). Resultats: Els resultats indiquen que l’Educació Física ha aconseguit una
millor percepció a causa del reconeixement i l’esforç dels mestres especialistes de la
matèria. Conclusions: Hi ha aspectes com el foment de la creativitat i la transversalitat
de l’Educació Física amb altres matèries que s’han de millorar. Aquests aspectes es
poden obtenir mitjançant la col·laboració i cooperació dels docents del centre educatiu,
fent dinàmiques transversals amb altres matèries del currículum.