[cat] Com estàvem? En una societat global, els estudiants han de desenvolupar habilitats comunicatives, inclosa la consciència cultural. En aquest treball introduïm un dels elements importants per promoure la ciutadania global a l'educació superior, la sensibilitat cultural. La sensibilitat cultural representa la capacitat d'un individu per distingir entre els diferents comportaments, percepcions i sentiments d'una contrapart culturalment diferent i la capacitat d'apreciar-los i respectar-los. Alguns estudis donen suport al fet que les experiències interculturals poden ajudar a desenvolupar una consciència crítica de les perspectives psicològiques sobre la diversitat cultural i social. Com a part d'un projecte global, Psychology Around the World té com a objectiu augmentar la competència cultural entre els estudiants de psicologia. Què volíem aconseguir? Aquest projecte tenia com a objectiu principal explorar la sensibilitat intercultural en l’alumnat de Psicologia i el possible efecte de compartir espais amb alumnat d’altres universitats i cultures. Com a objectius secundaris, oferir oportunitats per a comunicar-se en llengua anglesa així com treballar l’entrevista com a tècnica qualitativa de recollida de dades. Com vam canviar? En aquest projecte van participar, a més de la Universitat de les Illes Balears (UIB), la Universitat Glasgow Caledonian (GCU) (Escòcia, Regne Unit) i la Universitat Abdullah Gül (AGU) (Kaysery, Turquia). Es van dur a terme dues activitats: 1) Seminaris d’introducció a l’anàlisi qualitativa, amb activitats de formació presencials a la UIB i sessions online organitzades per la universitat de Glasgow i 2) Breu entrevista (en anglès) entre l’alumnat de les tres universitats per explorar l’experiència d’estudiar Psicologia a cada una de les universitats. La sensibilitat intercultural es va avaluar mitjançant l’Intercultural Sensitivity Scale (ISS-15, Wang i Zhou, 2016). Tota la informació es va anonimitzar i emmagatzemar seguint les normes de les universitats en matèria de protecció de dades. Aquest estudi compta amb l'informe favorable del comitè d'ètica de la Universitat de les Illes Balears (Exp. Número 234CER21) i s'ha desenvolupat amb el suport de l'Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE) de la Universitat de les Illes Balears. Com va anar? Un total de 103 estudiants de la Facultat de Psicologia de la UIB (n = 69), GCU (n = 13) i AGU (n = 20) van participar voluntàriament en aquest estudi. Es van trobar diferències en la sensibilitat intercultural entre els estudiants de les tres universitats, concretament en el compromís de la interacció, el respecte per les diferències culturals i la confiança en la interacció. No es van trobar diferències per sexe. Com volem continuar? Les línies futures inclouen analitzar el possible canvi en la sensibilitat intercultural després de l’experiència (en procés de recollida de dades), avaluar la implementació de les activitats a les diferents universitats i promoure la participació d’altres universitats a nivell nacional (altres comunitats autònomes) i internacional (Estats Units).