[cat] Des de fa algunes dècades la literatura científica s’ha centrat a estudiar el sedentarisme (i els
tipus de comportaments sedentaris) com un dels principals problemes de salut pública i els
efectes que aquest provoca en qualsevol àmbit de la vida d’una persona. Per desgràcia, en el
cas dels infants, aquests efectes són encara més devastadors. És per això que, en aquest
treball, en primer lloc, es durà a terme una revisió bibliogràfica relacionada amb la matèria
esmentada: el sedentarisme i la salut. I, a continuació, es detallarà la posada en pràctica, els
resultats i les posteriors anàlisis i conclusions d’un test destinat a mesurar la fluïdesa
matemàtica. Aquest test s’aplicarà a dos grups-classe de quart de primària, els quals l’hauran
de realitzar dues vegades (sempre en les mateixes condicions). Una primera vegada després
de 10’ de temps sedentari (activitat sedentària) i, posteriorment, una segona vegada després
de 10’ d’activitat física (joc motor). D’aquesta manera, es podrà mesurar la influència que té
un període de 10’ sedentaris en la fluïdesa matemàtica.
[eng] For some decades, scientific literature has focused on studying sedentarism (and sedentary
behavior types) as one of the main public health problems and the effects it causes in any area
of a person's life. Unfortunately, in the case of children, these effects are even more
devastating. That is why, in this work, a bibliographic review will first be carried out in
relation to the subject mentioned: sedentarism and health. Then there will be details of the
implementation, results and subsequent analyses and conclusions of a test to measure
mathematical fluidity. This test will be applied to two fourth-primary class groups, which will
have to be performed twice (always under the same conditions). First time after 10' sedentary
time (sedentary activity) and then a second time after 10' of physical activity (motor game).
In this way, the influence of a period of 10 sedentary in mathematical fluidity can be
measured.