dc.description.abstract |
[cat] L’experiència docent que es presenta es contextualitza en el grau de Pedagogia, concretament, a l’assignatura d’Intervenció Pedagògica en Inadaptació Infantil i Juvenil a l'Escola, de tercer curs (primer semestre), i té present tres eixos clau: (a) la vinculació de la recerca i els coneixements acadèmics amb la pràctica professional; (b) l’aprenentatge permanent i (c) el treball en xarxa (interdisciplinarietat).
Tenint en compte les competències genèriques i les específiques, així com les matèries prèvies que l’alumnat ha cursat i les que cursa en paral·lel a aquesta, es configura la proposta d’un treball conjunt a través d’una càpsula informativa sobre un dels temes tractats a l’assignatura.
El treball es divideix en quatre fases: (1) selecció del grup i de la temàtica; (2) esborrany del contingut teòric; (3) segona entrega del contingut teòric i esborrany de la càpsula informativa i (4) entrega definitiva del contingut teòric i de la capsula informativa. Durant el procés, els alumnes disposen de dues sessions de treball a l’aula en què es revisen les anotacions de les trameses prèvies i s’autoavaluen a través de diferents eines, com les llistes de control (checklist). En acabar, es realitza una avaluació intragrupal, que es lliura individualment, i els estudiants remeten la capsula informativa a Padlet per tal que es dugui a terme una avaluació intergrupal.
Com a conclusió, els alumnes esdevenen més conscients dels propis aprenentatges, poden fer el seguiment continu d'aquest procés i desenvolupar tant les competències que s’han de treballar a l’assignatura com la capacitat crítica per adaptar les seves intervencions socioeducatives dins la pedagogia escolar. |
ca |