[cat] Els infants del segle XXI es troben totalment deslligats dels seus entorns més pròxims a causa
del canvi de societat i la incorporació de les noves tecnologies dins les seves vides. L’escola,
com agent socialitzador, ha de fomentar la coneixença dels elements naturals dels entorns
familiars i la vinculació afectiva amb el medi que envolta a l’alumnat. Ara bé, l’educació actual
es centra en un procés d’ensenyament – aprenentatge desvinculat de la realitat més pròxima a
l’alumnat, fet que impossibilita l’assimilació i interès dels coneixements per part dels infants.
D’aquesta manera, l’objectiu d’aquest treball de final de grau és analitzar quin és el nivell de
coneixements de la flora i fauna de l’alumnat de 3r i 5è de Primària del CEIP Maria de la Salut
i oferir una proposta de recursos didàctics i vivencials destinats a conèixer i consolidar les
espècies autòctones existents en els paisatges locals.
[eng] The children of the 21st century are totally detached from their immediate environment due to
the change in society and the incorporation of new technologies into their lives. The school, as
a socializing agent, has to promote the knowledge of the natural elements of the family
environment and the affective link with the environment that surrounds the students. However,
current education focuses on a teaching-learning process detached from the reality closest to
the students, a fact that makes it impossible for children to assimilate and be interested in
knowledge. Thus, the aim of this final degree project is to analyze the level of knowledge of
the flora and fauna of the students of 3rd and 5th of Primary School of CEIP Maria de la Salut
and to offer a proposal of didactic and experiential resources aimed at learning and
consolidating the native species existing in the local landscapes.