[cat] El present treball fa èmfasi de la rellevància de la biblioteca d’aula com a recurs didàctic i educatiu. És un espai que apropa als infants a la lectura, l’aprenentatge i investigació, a més de fomentar l’autonomia, la creativitat i la imaginació del nin.
Partim fent un recorregut al concepte lectura i la seva importància històrica, i a més, també es destaquen i analitzen altres elements que estan relacionada amb la lectura i el que aquesta suposa, com la comparativa de la biblioteca d’aula i biblioteca escolar on es tractes diferències i similituds entre aquestes. I per altra banda, es seguirà aquest anàlisi teòric amb la reflexió sobre l’organització i el disseny dins l’aula.
En la segona part, es du a terme una proposta d’intervenció per treballar la lectura a través de la biblioteca d’aula, explicant cada detall i exemplificant amb llibres o àlbums reals. L’objectiu màxim és aportar idees i recursos per fomentar la lectura i a més, formar a infants capaços de veure la lectura com un fet positiu i enriquidor.
[eng] This paper emphasizes the relevance of the classroom library as a didactic and educational resource. It is a space that brings children closer to reading, learning and research, in addition to fostering autonomy, creativity and imagination of the child.
We start by making a tour to the concept of reading and its historical importance, and in addition, we also highlight and analyze other elements that are related to reading and what it involves, such as the comparative of the classroom library and school library where differences and similarities between them are treated. On the other hand, this theoretical analysis will be followed by a reflection on the organization and design within the classroom.
In the second part, an intervention proposal is carried out to work on reading through the classroom library, explaining every detail and exemplifying with real books or albums. The ultimate goal is to provide ideas and resources to encourage reading and also to train children to see reading as a positive and enriching fact