[cat] La llei vigent d’educació estableix que els centres han de disposar de
professorat format per tractar l’alumnat amb necessitats especials i que han de
disposar dels medis i materials precisos per una adequada atenció de tot
l’alumnat. A més, fa responsables les Administracions educatives d’adoptar els
plans d’actuació necessaris per al desenvolupament de l’alumnat d’altes
capacitats intel·lectuals.
Segons les estadístiques, a Espanya hi ha detectats 39.000 alumnes amb altes
capacitats intel·lectuals, mentre que el experts preveuen que n’hi ha
aproximadament un 10% del total de l’alumnat, és a dir, queden 771.000
alumnes amb altes capacitats per detectar.
Tradicionalment s’ha tractat aquests alumnes donant-li més feina si mostraven
interès per una assignatura en concret o han hagut d’anar al mateix ritme que
la resta de la classe, provocant en molts casos, el fracàs escolar per falta
d’interès o motivació en les assignatures.
Si s’entenen les altes capacitats com un potencial de desenvolupament a un
ritme diferent i a l’aula s’utilitzen metodologies que permetin diferents ritmes
d’aprenentatge, es pot pensar en una atenció més adequada per a la diversitat.
En aquest treball es presenta una proposta d’ensenyament multinivell que es
portarà a la pràctica en un petit grup d’ESO en l’assignatura de matemàtiques,
concretament en la unitat didàctica de trigonometria.