Proposta didàctica d'intervenció a l'aula mitjançant l'ensenyament multinivell per atendre les altes capacitats intel·lectuals

Show simple item record

dc.contributor Vega Benito, Susana
dc.contributor.author Artiga Marí, Eva María
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-08-01T06:38:55Z
dc.date.available 2023-08-01T06:38:55Z
dc.date.issued 2022-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161363
dc.description.abstract [cat] La llei vigent d’educació estableix que els centres han de disposar de professorat format per tractar l’alumnat amb necessitats especials i que han de disposar dels medis i materials precisos per una adequada atenció de tot l’alumnat. A més, fa responsables les Administracions educatives d’adoptar els plans d’actuació necessaris per al desenvolupament de l’alumnat d’altes capacitats intel·lectuals. Segons les estadístiques, a Espanya hi ha detectats 39.000 alumnes amb altes capacitats intel·lectuals, mentre que el experts preveuen que n’hi ha aproximadament un 10% del total de l’alumnat, és a dir, queden 771.000 alumnes amb altes capacitats per detectar. Tradicionalment s’ha tractat aquests alumnes donant-li més feina si mostraven interès per una assignatura en concret o han hagut d’anar al mateix ritme que la resta de la classe, provocant en molts casos, el fracàs escolar per falta d’interès o motivació en les assignatures. Si s’entenen les altes capacitats com un potencial de desenvolupament a un ritme diferent i a l’aula s’utilitzen metodologies que permetin diferents ritmes d’aprenentatge, es pot pensar en una atenció més adequada per a la diversitat. En aquest treball es presenta una proposta d’ensenyament multinivell que es portarà a la pràctica en un petit grup d’ESO en l’assignatura de matemàtiques, concretament en la unitat didàctica de trigonometria. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Altes capacitats ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Enriquiment curricular ca
dc.subject.other Geogebra ca
dc.subject.other Guia multinivell ca
dc.title Proposta didàctica d'intervenció a l'aula mitjançant l'ensenyament multinivell per atendre les altes capacitats intel·lectuals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics