dc.contributor |
Vega Benito, Susana |
|
dc.contributor.author |
Artiga Marí, Eva María |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-01T06:38:55Z |
|
dc.date.available |
2023-08-01T06:38:55Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161363 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La llei vigent d’educació estableix que els centres han de disposar de
professorat format per tractar l’alumnat amb necessitats especials i que han de
disposar dels medis i materials precisos per una adequada atenció de tot
l’alumnat. A més, fa responsables les Administracions educatives d’adoptar els
plans d’actuació necessaris per al desenvolupament de l’alumnat d’altes
capacitats intel·lectuals.
Segons les estadístiques, a Espanya hi ha detectats 39.000 alumnes amb altes
capacitats intel·lectuals, mentre que el experts preveuen que n’hi ha
aproximadament un 10% del total de l’alumnat, és a dir, queden 771.000
alumnes amb altes capacitats per detectar.
Tradicionalment s’ha tractat aquests alumnes donant-li més feina si mostraven
interès per una assignatura en concret o han hagut d’anar al mateix ritme que
la resta de la classe, provocant en molts casos, el fracàs escolar per falta
d’interès o motivació en les assignatures.
Si s’entenen les altes capacitats com un potencial de desenvolupament a un
ritme diferent i a l’aula s’utilitzen metodologies que permetin diferents ritmes
d’aprenentatge, es pot pensar en una atenció més adequada per a la diversitat.
En aquest treball es presenta una proposta d’ensenyament multinivell que es
portarà a la pràctica en un petit grup d’ESO en l’assignatura de matemàtiques,
concretament en la unitat didàctica de trigonometria. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Altes capacitats |
ca |
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
Enriquiment curricular |
ca |
dc.subject.other |
Geogebra |
ca |
dc.subject.other |
Guia multinivell |
ca |
dc.title |
Proposta didàctica d'intervenció a l'aula mitjançant l'ensenyament multinivell per atendre les altes capacitats intel·lectuals |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:06:42Z |
|