[cat] El projecte ROSES, nascut l’any 2020, estudia l’interès dels estudiants en front
la ciència i la tecnologia, mitjançant un qüestionari (ROSES-Q) que s’aplica en
aquest treball per estudiar els interessos referents a la Biologia i Geologia dels
alumnes de 3r i 4t d’ESO de l’IES Capdepera. Els resultats mostren un clara
tendència al baix interès per aquesta assignatura, on els temes que més
destaquen són els de ciències de la salut. Tot i així, els continguts de ciències de
la salut presenten un biaix significatiu, interessen significativament més a les
dones que als homes. Concretament, la diferència més significativa s’observa en
els ítems relacionats amb la reproducció i la sexualitat. Per aquests motius es
dissenya una proposta educativa amb l’objectiu d’augmentar l’interès de
l’alumnat cap a la ciència, incidint en la seva motivació, i de minvar el biaix
existent entre els dos gèneres en els aspectes relacionats amb l’interès per la
reproducció.