[cat] El present treball té com a finalitat elaborar un compendi d’activitats
emmarcades dins el que es coneix com a situació d'aprenentatge. Aquesta
proposta s’enfoca a múltiples matèries del 3r curs de secundària per tal d'inserir
la meteorologia dins la respectiva programació didàctica, i així donar a conèixer
i fomentar la interdisciplinarietat pròpia de la ciència. A continuació s'enllistaran
les matèries que es sumaran a la proposta seguit d’una breu descripció del seu
rol:
● Geografia i Història: conscienciació eco-social de l’emergència
climàtica mitjançant el debat.
● Matemàtiques: tractament estadístic de les dades preses amb
l'estació meteorològica a disposició del centre.
● Tecnologia: instal·lació de dispositius capaços de mesurar variables
físiques i processat de dades científiques.
● Biologia i Geologia: anàlisi de les conseqüències del canvi climàtic
sobre espècies endèmiques mitjançant la recerca.
● Física i Química: reconèixer el paper de les variables fisicoquímiques
en el desenvolupament de fenòmes adversos a través de notícies
sobre catàstrofes naturals.
● Català, Castellà i Anglès: conèixer els principals termes pertanyents
al camp de la meteorologia i fer-los servir en l’elaboració d'un informe
similar als que duen a terme els observadors d'ofici.