[cat] Introducció: Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per la UNESCO
el 2015 plantegen una societat sostenible, d'equitat i aliances per garantir una vida digna a
totes les persones del planeta. Però la manca de coneixement sobre l'Agenda 2030
impossibilita el camí cap a la prosperitat que es vol aconseguir. La formació dels mestres i la
comunitat universitària en aquest àmbit són un punt clau per arribar a una màxima
conscienciació. Per tot això es planteja una campanya de difusió orientada a aquesta
comunitat amb el suport de la xarxa InèditNet orientada a projectes de sensibilització amb un
Aprenentatge Servei per donar respostes reals a la situació. Metodologia: Aquest projecte
s'emmarca en una metodologia d'Investigació Basada en Disseny (IBD) a causa de la
demanda social de conèixer els ODS seguits de les cinc fases del model IPECC, per tal de
donar resposta real. D'aquesta manera s'inicia una campanya de difusió sobre els ODS a
través de les xarxes socials (Instagram i Twitter). Resultats: Els resultats de la campanya són
recollits pel qüestionari de satisfacció, marquen uns resultats positius generals entre l'escala
likert 3 i 4 de nivell de satisfacció. Per una altra banda, l'impacte es considera feble quant a la
difusió dels ODS. Conclusions: Fent una anàlisi dels resultats es conclou la campanya amb
una manca d'informació en el marc educatiu, fet que dificulta el camí cap a les metes
marcades per l'Agenda 2030. Es proposa així una formació implícita a la comunitat eductiva
per tal de difondre i sensibilitzar sobre la necessitat social que requereixen els ODS.
[spa] Introduction: The Sustainable Development Goals (SDGs) approved by UNESCO in 2015
propose a sustainable society, equity and alliances to guarantee a decent life for all people on
the planet. But the lack of knowledge about the 2030 Agenda makes it impossible to move
towards prosperity that is to be achieved. The training of teachers and the university
community in this field are a key point to reach maximum awareness. For all this, a
dissemination campaign aimed at this community is proposed with the support of the
InèditNet network aimed at awareness projects with a Service Learning to give real answers
to the situation. Methodology: This project is part of a Design Based Research (IBD)
methodology due to the social demand to know the SDGs followed by the five phases of the
2
IPECC model, in order to provide a real answer. In this way, a dissemination campaign on the
SDGs is initiated through social networks (Instagram and Twitter). Results: The results of the
campaign are collected by the satisfaction questionnaire, marking general positive results
between scale 3 and 4 of satisfaction level. On the other hand, the impact is considered weak
in terms of the dissemination of the SDGs. Conclusions: An analysis of the results concludes
the campaign with a lack of information in the educational framework, which hinders the
path towards the goals set by the 2030 Agenda. This proposes implicit training in the
educational community in order to disseminate and raise awareness about the social need
required by the SDGs.