[cat] La investigació tasta una proposta didàctica, anomenada T'atreveixes a brillar?, que té per objectiu millorar l'autoconcepte i l'autoestima dels infants d'Educació Primària a través dels jocs cooperatius a l'àrea d'Educació Física. Alhora analitza les conseqüències positives i negatives de l'autoconcepte i l'autoestima en les relacions socials desenvolupades a l'aula, pretenent afavorir-les també amb la present unitat didàctica.
L'estudi està compost per tres parts principals, i dos grups (el grup experimental el qual és tercer de primària i el grup control el qual és quart de primària). La primera etapa té la finalitat d'obtenir la informació inicial d'ambdós grups respecte a l'autoconcepte i l'autoestima presentada, així com les relacions socials establertes; la proposta didàctica al grup experimental té lloc en la segona fase, mentre que el grup control segueix la programació plantejada inicialment; finalment, la tercera part segueix la metodologia de la primera, passant novament El qüestionari de l'autoconcepte i fent el sociograma amb la finalitat d'obtenir l'evolució succeïda.
Passades les tres setmanes, i analitzats els resultats extrets es fa una comparació entre ambdós grups de l'estudi. Aconseguint així una millora lleu en l'autoconcepte i l'autoestima del grup experimental, així com una integració de certs alumnes al grup. Integració que deixa encara alumnes marginats, i un líder negatiu més. L'evolució no és notable a causa del temps dedicat a la proposta didàctica, sent aquest curt; dedicar major temps fa que els infants puguin interioritzar i millorar sense pressa el proposat podent comprendre així la millora de tothom. El grup control presenta millores respecte a l'autoconcepte i l'autoestima només en alguns aspectes; de la mateixa manera les relacions socials es caracteritzen per tenir una baixada, en trobar una major quantitat d'alumnes marginats.
La proposta de millora esdevé rellevant, tenint aquesta el poder d'obtenir resultats bons per tot l'alumnat. Augmentar la temporalització de la proposta didàctica és clau pel mencionat, així com la introducció de xerrades variades especialitzades amb la temàtica per aconseguir una major conscienciació.
[eng] The research tastes a didactic proposal, whose name is Are you dare to shine?, whose goal is to improve the self-concept and self-esteem of Primary children through cooperative games in Physical Education. At the same time an analysis of positive and negative consequences of self-concept and self-esteem on social relationships have been made. The social relationships that also seek to be improved.
The study is composed of three principal parts, and two groups (experimental group and control group). The goal of the first stage is to collect both groups' initial information about the initial self - concept and initial self-esteem, as well as the type of relationships developed in class. The didactic proposal at the experimental group is performed in the second phase, while the control group continues with initial class programmation. Finally, the third part is the same as the first one, giving The self-concept quiz again and conducting the Sociogram, whose goal is to show evolution.
After three weeks, and analyzing the results a comparison has been made of both study groups. It has obtained an improvement of the self-concept and self-esteem of the experimental group, and also an integration of some students in the group. An integration that doesn't prevent having exclusion students, and a negative leader more. The cause of the small evolution is principally the short duration of the didactic proposal; dedicating more time makes children internalize and improve the objective better. The control group only has improved the self-concept and self-esteem in some aspects; at the same time social relationships have worsened as we have more marginalized students.
The improvement proposal is very important as it has the power of obtaining better results for all students. Increment the duration of the didactic proposal, it's the key to get the mentioned above. Also, another improvement proposal is introducing varied talks specialized on the subject to get increased awareness.