[cat] Actualment, la societat encara es troba influïda pel patriarcat existent, estructurant-se de manera jeràrquica segons el sexe o gènere. Aquestes injustícies, prejudicis o estereotips socials dutes a terme pel masclisme es poden observar en el dia a dia dins les aules. Un fet preocupant dels centres educatius és la discriminació o fòbia a totes aquelles persones que no segueixen la norma establerta per la societat, la cisheteronormativitat. D’aquesta manera, l’alumnat sofreix moltes situacions LGTBIQ+ fòbiques pel fet de tenir, expressar o simular una rica diversitat sexual i de gènere. Per aquest fet, és necessari transformar l’educació. De res serveix ensenyar coneixements a l’alumnat si no es fomenta un bon ambient d’aula i de centre que estimuli la seguretat i els valors democràtics de les persones. Per tant, s’han de formar persones crítiques i reflexives amb la societat diversa en la qual vivim, que lluitin per una societat respectuosa, justa, igualitària i liberal on el benestar personal i social és necessari. D’aquesta manera, es podran prevenir certes situacions desigualitàries i de discriminació al col·lectiu LGTBIQ+. Per totes aquestes raons, aquest treball es centra en la riquesa de la diversitat sexual i de gènere de les persones, i amb la prevenció de les conductes LGTBIfòbiques influenciades per una cultura cishomonormativa. Així, s’elabora una proposta d’intervenció educativa que promogui els valors d’inclusivitat, respecte, igualtat i llibertat d’expressió sexual i de gènere. Aquesta proposta es dissenya des de l’àrea de Biologia al curs de 3r ESO i consisteix a introduir continguts i activitats de diversitat sexual i de gènere per tal que l’alumnat es sensibilitzi i reflexioni sobre la LGTBIQ+ fòbia. La finalitat és donar a conèixer la diversitat de maneres de ser, pensar, actuar i expressar-se perquè l’alumnat assoleixi el seu propi pensament crític davant la prevenció de conductes fòbiques.