dc.contributor |
Quintana Murci, Elena |
|
dc.contributor.author |
Bestard Rullán, Neus |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-11T09:18:33Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161577 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Actualment, la societat encara es troba influïda pel patriarcat existent, estructurant-se de manera jeràrquica segons el sexe o gènere. Aquestes injustícies, prejudicis o estereotips socials dutes a terme pel masclisme es poden observar en el dia a dia dins les aules. Un fet preocupant dels centres educatius és la discriminació o fòbia a totes aquelles persones que no segueixen la norma establerta per la societat, la cisheteronormativitat. D’aquesta manera, l’alumnat sofreix moltes situacions LGTBIQ+ fòbiques pel fet de tenir, expressar o simular una rica diversitat sexual i de gènere. Per aquest fet, és necessari transformar l’educació. De res serveix ensenyar coneixements a l’alumnat si no es fomenta un bon ambient d’aula i de centre que estimuli la seguretat i els valors democràtics de les persones. Per tant, s’han de formar persones crítiques i reflexives amb la societat diversa en la qual vivim, que lluitin per una societat respectuosa, justa, igualitària i liberal on el benestar personal i social és necessari. D’aquesta manera, es podran prevenir certes situacions desigualitàries i de discriminació al col·lectiu LGTBIQ+. Per totes aquestes raons, aquest treball es centra en la riquesa de la diversitat sexual i de gènere de les persones, i amb la prevenció de les conductes LGTBIfòbiques influenciades per una cultura cishomonormativa. Així, s’elabora una proposta d’intervenció educativa que promogui els valors d’inclusivitat, respecte, igualtat i llibertat d’expressió sexual i de gènere. Aquesta proposta es dissenya des de l’àrea de Biologia al curs de 3r ESO i consisteix a introduir continguts i activitats de diversitat sexual i de gènere per tal que l’alumnat es sensibilitzi i reflexioni sobre la LGTBIQ+ fòbia. La finalitat és donar a conèixer la diversitat de maneres de ser, pensar, actuar i expressar-se perquè l’alumnat assoleixi el seu propi pensament crític davant la prevenció de conductes fòbiques. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Biologia |
ca |
dc.subject.other |
LGTBIQ+ fòbia |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat sexual i de gènere |
ca |
dc.subject.other |
Valors democràtics |
ca |
dc.subject.other |
Adolescència |
ca |
dc.title |
Una proposta d'intervenció educativa des de l'àrea de Biologia a 3r ESO: La prevenció davant conductes LGTBIQ+ fòbiques des de l'enriquiment de la diversitat sexual i de gènere |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:09:59Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|