[cat] La renovació en l'educació del nou mil·lenni ha posat en qüestió la manera en què els docents ensenyen i la manera en què els estudiants aprenen, dos dels debats amb més polèmica de l’àmbit acadèmic (Segura-Robles et al., 2020). De forma paral·lela a la innovació metodològica, la necessitat de transformar els processos educatius tradicionals ha provocat que en l’actualitat els professors contribueixin cada cop més a la introducció de metodologies d’ensenyament actives, tot creant noves maneres de transmetre informació i de generar coneixement, amb la intenció de fomentar la participació de l’alumnat i la implicació d’aquest en el seu mateix procés d’aprenentatge. Seguint aquesta línia educativa innovadora, el present document té l’objectiu d’elaborar una experiència mitjançant dues metodologies d’ensenyament actives, tals com l’aprenentatge cooperatiu i la gamificació, amb la finalitat de fomentar dues habilitats cooperatives essencials com la interdependència positiva i les habilitats socials dels estudiants, així com la motivació intrínseca de l’alumnat. Adoptant el nom de “Cluedo: the White House G20 mystery”, el disseny de la proposta educativa, la qual està preparada per posar-se a la pràctica, es contempla dins del tercer trimestre del mòdul formatiu de Tècnica Comptable del primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Tècnic en Gestió Administrativa, tot desenvolupant activitats de repàs del contingut après durant trimestres anteriors, a més de desenvolupar la darrera unitat formativa del curs. Així doncs, només caldria portar-la a la pràctica i analitzar si realment es crea el clima d’aula enriquidor que es pretén, tot analitzant, un cop finalitzada, els efectes produïts en la motivació i les habilitats cooperatives de l’alumnat partícip, tot utilitzant els instruments d’avaluació proposats.