Disseny d'una experiència educativa per promoure les habilitats cooperatives i la motivació de l'alumnat a la formació professional

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, Maria de los Ángeles
dc.contributor.author Mestre Mates, Mercè Catalina
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-11T09:22:52Z
dc.date.available 2023-09-11T09:22:52Z
dc.date.issued 2022-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161578
dc.description.abstract [cat] La renovació en l'educació del nou mil·lenni ha posat en qüestió la manera en què els docents ensenyen i la manera en què els estudiants aprenen, dos dels debats amb més polèmica de l’àmbit acadèmic (Segura-Robles et al., 2020). De forma paral·lela a la innovació metodològica, la necessitat de transformar els processos educatius tradicionals ha provocat que en l’actualitat els professors contribueixin cada cop més a la introducció de metodologies d’ensenyament actives, tot creant noves maneres de transmetre informació i de generar coneixement, amb la intenció de fomentar la participació de l’alumnat i la implicació d’aquest en el seu mateix procés d’aprenentatge. Seguint aquesta línia educativa innovadora, el present document té l’objectiu d’elaborar una experiència mitjançant dues metodologies d’ensenyament actives, tals com l’aprenentatge cooperatiu i la gamificació, amb la finalitat de fomentar dues habilitats cooperatives essencials com la interdependència positiva i les habilitats socials dels estudiants, així com la motivació intrínseca de l’alumnat. Adoptant el nom de “Cluedo: the White House G20 mystery”, el disseny de la proposta educativa, la qual està preparada per posar-se a la pràctica, es contempla dins del tercer trimestre del mòdul formatiu de Tècnica Comptable del primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Tècnic en Gestió Administrativa, tot desenvolupant activitats de repàs del contingut après durant trimestres anteriors, a més de desenvolupar la darrera unitat formativa del curs. Així doncs, només caldria portar-la a la pràctica i analitzar si realment es crea el clima d’aula enriquidor que es pretén, tot analitzant, un cop finalitzada, els efectes produïts en la motivació i les habilitats cooperatives de l’alumnat partícip, tot utilitzant els instruments d’avaluació proposats. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Interdependència positiva ca
dc.subject.other Habilitats socials ca
dc.subject.other Motivació intrínseca ca
dc.title Disseny d'una experiència educativa per promoure les habilitats cooperatives i la motivació de l'alumnat a la formació professional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:09:59Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics