[cat] Aquest treball és un estudi empíric que investiga els coneixements dels alumnes de 5è de
primària sobre les platges, sediments i animals que l'habiten. La biologia es una assignatura
oblidada dins el món de l'educació de primària, per tant, a partir d'aquest estudi es vol saber si
els coneixements dels alumnes sobre les platges ve determinat per la seva ubicació o va més
enllà. Per aquest motiu, l'estudi s'ha fet a tres centres diferents de Mallorca. Un d'ells és
Portocolom, d'aquest es mencionen les platges i les seves característiques, i el centre en el
qual s'ha realitzat l'enquesta és el CEIP s'Algar, els altres dos són pobles d'interior, no tenen
costa, aquests són el CEIP Migjorn de Cas Concos des Cavaller i el CEIP Bisbe Verger de
Santanyí. A partir de les seves respostes, s’han creat gràfiques amb percentatges per
determinar quins són els coneixements de la matèria. Per acabar, en aquest treball es poden
observar resultats amb una discussió i una conclusió adient amb allò que s’ha observat.
[eng] This paper is an empirical study that investigates the knowledge of 5th grade students about
the beaches, sediments and animals that inhabit it. Biology is a forgotten subject in the world
of primary education, so from this study I want to know if what students know about the
beaches, is determined by their location or goes further. For this reason, the study was carried
out in three different schools in Mallorca. One of them is Portocolom. About it, the beaches
and their characteristics are mentioned and the center in which the survey has been passed is
the CEIP s'Algar. The other two are inland villages, they have no coast, these are the CEIP
Migjorn in Cas Concos des Cavaller and the CEIP Bisbe Verger in Santanyí. Based on their
answers, I created graphs with percentages to see what the knowledge of the subject is in a
more visual way. To conclude this study, results can be observed with a discussion and an
appropriate conclusion with what I have observed.